|
|
|
|---|---|
| Min 318is -88 har ett tickande ljud som låter som att det kommer under bilen... Kammen och allt annat i toppen är nytt så det är det inte. har letat efter läckage i avgassystemet men inte hittat nåt, håller dessutom tätt om man håller för i utblåset. Vad kan det vara? Spricka i grenröret? Det låter mer när den är varm | |
|
Hej. Låter som att det är katalysatorn som låter.. |
|
| kan va bränslepumpen som sjunger på sista versen... | |
| Katalysatorn är borta och ersatt med ett 2" rör... och bränslepumpen har ett mer surrande ljud längre bak, jag blir tokig vad kan det vara?? | |
|
Det är nog en bomb från en miljöaktivist eftersom du har monterat bort katalysatorn! ;) Du får nog beskriva hur det låter och när det låter! Mvh |
|
| Så låter min med och jag har ny kam mm. Kan det inte vara tickandet från spridarna som fortplantar sig på nå sätt? Mina spridare tickar i alla fall och det är allt jag kan tänka mig. Låter som det kommer underifrån när man står bredvid, men när jag öppnar huven så kommer det från spridarna. | |
|
Hade också en 318 en gång i tiden...... Mina spridare "tickade" också en hel del.... Låter nästan som om du beskriver det..... Inget att bry sej om....... |
|
|
Kan nog vara så... lade örat mot dels ventilkåpan, och mot insuget och det lät mindre fån ventilkåpan än insuget. Vad som är konstigt är att det även med huven öppen låter mer från sidan/underifrån än vad det gör från motorrummet, angående katten så var det inte så mycket att spara, mycket av den hade smält ihop och så den var halvtät! CO med katt: 0,2 utan katt:0,6 Gränsvärde:3,5 =) |
|
| Ta en skruvmejsel och sätt änden mot en spridare och örat mot handtaget. På detta sätt så har man skaffat sig ett bra stetoskop som man kan lokalisera vartifrån ljuden kommer. | |
|
Gunneriusson: byta/fixa spridarna, är det nåt man gör hyfsat enkelt själv? /Bobby |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.