|
|
|
|---|---|
|
Besiktigade min 740 idag och fick nedslag (2:a) på rostiga rör till nivåkontrollen. Såg väl inte alltför mysigt ut att byta dom, det är tre stycken som går till ett fördelningsblock som sitter bakom tanken vid bakaxeln. Har ni några bra tips hur det ska gå till och om systemet ska luftas ur sedan? Sökte på forumet men hittade inget ingående. Hittade rörens art.nr. på realoem.com, mycket bra sida, tack för det tipset vem det nu var! | |
|
Hej! Tror att du enbart ska hålla dig till de rostiga rören och inte tömma systemet från hydralpumpen,sitter en packning där som är modell"Bauta" och måste bytas om du lossar (typ 600 hundring på Bmw).Har du kort slang från rör till fördelningsblock??Hade det på min 96:a och den var lite grisig.Mina rör gick fram till vänster framskärm och där var det en skruvkoppling "till nästa böj" upp till nästa kors,ett tipps är att mäta rörens längd och när du beställer nya så hävda längden,mina var för korta som jag fick från Bmw så det blir en jäkla massa merjobb och kladd för att komma rätt. Systemet är självlufftande så när allt är på plats är det nyckel i läge 2 pumpa bromsen 20 gånger,fyll upp med Pentosin till botten av nätsilen sen ska det vara klappat och klart. Lossa första rörpunkten med trasa runt,jag har glasögon och jag lovar ALLT blir gönt och Pentosin smakar jävligt illa. Mvh ,Dic. |
|
|
Jag bugar så ryggen knakar för svaret! Så du bytte ända fram till framskärmen vid en skruvkoppling alltså? Tog bara en snabb titt på eländet vid besiktningen så jag kommer inte ihåg hur det såg ut framåt och om det var kort slang. Det som var uppenbart rostigt är det som är nr. 2,10 och 11 på den här länken. Länk Bytte du några av dessa delar fram? 13 och 18 är väl dom långa rören som ska mätas? Länk Mvh / Speedshift |
|
|
Ska se om jag läser schemat rätt,det var 6,8,18 och 13 som rör betraktat och de bägge 7:orna som byttes. Det var 13 som var för kort och vi fick dra om den lite grann vilket innebar andra böjar och fick trycka in en ståltråd (inte helt proffsigt) så röret inte stängdes vid bockningen. Sen vid 10:an och 11:an så får du ta det riktigt försiktigt med bomb gängorna som kan sitta riktigt hårt tillsammans med rost,vet att Paap hade det bökigt på sin e32:a. Nr 2 fixade en hydralkille åt mig för en 200 hundring med en grävmaskinsslang komplett med gängning som tålde dubbelt så mycket tryck. Lycka till.Mvh Dic. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.