|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag undrar om en bmw 320 e36 är ett bra köp för 16000 Bilen är nylackad för 13750 . Men den har gått en bit (27000) fast den har fullstämplad servicebok ! Vad tycker ni? Nån som har en långmilare ? =) Mvh// Fredrik | |
|
Skit i milen, första intrycket(viktigt) och skicket är mycket viktigare än vad som står på mätaren. Ser man på bilen att den gått 27ooo mil? Inredning, motorrum, bagageurtumme o.s.v... (den är ju omlackad) Sedan låter det som en dum grej att lacka om en bil för nästan 14´ när man tänkt sälja den för 16´... Om det blir affär, be att få någon sorts garanti på lacken, lite dumt om den börjar falla av och orsaka rostskador en månad efter köp! |
|
|
Nej jag tycker inte att det syns att den gått 27000 ... Hittade inge rost på den när jag kollade och då är den lackad 27/3 - 06 .. Den är importerad 96 också vet jag ..... Desutom är det en föräljare som säljer den men jag vet inte är det för eller nackdelar med att köpa av försäljare? /Fredrik |
|
|
min har gått 22000 mil och inga problem med den känns faktiskt som en ny bil eftersom att den är mycket välskött, som sagt tänk inte på milen utan provkör så märker du ju hur bilen känns, bmw,s växelådor ska vara stumma och exakta känns inte det bra så är bilen förmoderligen inte så snällt körd, sen är 16000 inte mycket pengar för en e36 så skulle förvåna mig om det är ett fint exemplar , men kanske värd pengarna zacke |
|
|
16K för en e36 låter som de finns ett allvarligt problem någonstans som de har försökt gömma med att lacka om bilen.. den nya lacken blir villseledande, kolla olja mycket noga att den drar olja kan vara en orsak, elfel är vanligt och inte så skoj. kan vara smälld där av omlackningen.. ja de finns 1000 andleningar till att lacka om en bil för nästa 14K å sen sälja för 16K, om bilen är sjysst har den ett högre värde än 16K.. |
|
| kollat ramnummer med VV också. | |
|
Jo men han sa han som ska sälja bilen att han lätt kan få ut 22-25000 för bilen men att han snabbt ville bli av med den före jul å så .. Jag tror att bilen är shysst men visst den har gått 27000 men är den servad riktigt på verkstad ska det väll inte vara nåra problem ... Sedan hade jag tänkt tagit bilen till en duktig bmwmekaniker som jag känner så han får kolla igenom om det är nåra problem ... (Om jag köper den alltså) ... Men ingen som vet kända fel å brister på denna modell? /Fredrik |
|
|
heheh, kolla beg-guiden och sök lite. finns väldigt mycket redan skrivet. Ett tips kanvara och kolla hur det ser ut om du lyfter på gummmilisten för bagageluckan (på själva bilen, nere vid låset). Har sett E36 med annars toppskick vara helt genomrostade just där. // MVH Jocke |
|
|
Du får vad du betalar för. Vanliga fel: Fjäderbrott äv vanligt bak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.