|
|
|
|---|---|
|
har läst bland inläggen men inte riktigt hittat vad det på besiktningen bounsar på, ändrade avgasförhållanden,för mycket hästkrafter eller vad är det som blir fel enl.dom som besiktigar nån som vet?? har sjäv en 540 ia som tankarna snurrar ikring lutar åt kompressor men vi får se | |
|
Det går inte genom besiktningen. Du får öka effekten 15-20% har jag för mig men inte genom överladdning dvs turbo/kompressor. Om du söker på forumet så hittar du mkt matnyttig info kring detta! |
|
robert pentén |
men märker det dom inte kan dom inte säga något. tex monterar du turbon nedåt och sen har som en hasplåt under bilen där framme under motonr som dom flesta bilar har sen drar på katten på avgasröret, häller i ksprit och lättar på soppa trycket sen monterar du ic fint lite gömt. framme. det går hur som helst att göra detta är jag säker på, om man får ner avgasvärdenra och lyckas dölja detta lite granna :) 12.2 // 192km/h |
|
Jag vet inte vad "bounsar" betyder, det ordet fanns inte när jag gick i skolan? Hur som helst så är både den otillåtna effektökningen och påverkandet av avgascertifieringen anledningar till att ett sådant ombygge ska underkännas. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
robert pentén |
bounsar = engelska bounsar en check ddet betyder tex att den inte har någon täckning den klarar sig inte. den misslyckas med uppdraget :) 12.2 // 192km/h |
|
Bounce? Studsa betyder det ursprungligen. Hur får man det till "bounsa"? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
robert pentén |
checken stutsar tillbaka jo jag vet väl oxo att det betyder stutsa men tänk lite så förstår du innebörden. 12.2 // 192km/h |
|
tackar för svaren, bounsar = svengelska, men innnebörden gick nog fram avgasvärdena ändras alltså men effektökning kollas väl inte vid besiktning eller är jag helt fel ute? |
|
|
nov-isen: Du är helt fel ute. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
robert pentén |
nej du har rätt, dom testkör bilen, men dom har ingne rätt att köra skiten ur bilen, ta bort en rem till kompressorn är inga problem, ställa ner laddtryck eller sänka varvtalsspärren till 4000 kan man oxo göra. 12.2 // 192km/h |
|
så det räcker med att ta bort remmen,man kan alltså låta kompressorn sitta kvar? hur blir det med alla värden?man måste ju byta spridare,ett annat chip osv.när man monterar kompressor får man inte felaktiga avgasvärden om man "bara"plockar av remmen till kompressorn |
|
robert pentén |
jo man får väl fixa lite mera saker men som sagt jag har ingen kunskap om kompressor så jag ska inte säga ngåot jag tänkte turbo trimma, sen när man besiktar bara ta bort turbo kittet. låter säkert ic sitta kvar fast utan slangar. 12.2 // 192km/h |
|
tackar å bockar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.