|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag är intresserad av denna Länk Jag är dock lite misstänksam mot att den har facelift och är tillv i maj 2000. Huven ser oxå oförskämt fräsch ut med tanke på milen... Finns det nån möjlighet att tyska bilar fick faceliften så tidigt? | |
|
Den är det helt klart något skumt med. Faceliften på Touringen kom först på årsmodell 2002, dvs på bilar tillverkade efter 2001-09 och detta oavsett om den såldes ny i Tyskland eller Sverige. Jag skulle ratat denna bil direkt för bilen KAN vara frontalkrockad där de passat på att uppgradera den gamla fronten till den faceliftade. |
|
|
faceliften kom på bilar tillverkade fr o m september 2001 så antingen är fronten bytt eller så är infon du har felaktig. Ingen skillnad mellan tysk- och svensksålda. ___ //Ulf |
|
| Jag håller med er och har kollat chassienumret. Bilen är tillverkad 0006. Då måste de ha bytt allt, dvs även båda framskärmarna och sidoblinkersen?! Jag har bilen hemma och hittade info i den om förra ägaren i Danmark. Jag ringer och kollar med honom imorgon | |
|
Andra sidoskärmar, andra sidoblinkers, andra strålkastare/blinkers fram, annan frontspoiler med andra dimljus, annan motorhuv med annan grill. D.v.s. om man bygger om sin pre-facelift till facelift så är det rätt mycket man byter ut plus lackeringsjobbet, kan ligga en och en annan hund begraven i denna. Finns det inte dokumenterat att tidigare ägare har faceliftat den (kvitton på delar, och helst på jobb) skulle jag passa... Mvh, /Wille |
|
|
arkivbild???? har du öht ringt och frågat en säljare på firman???? |
|
|
Rolex: han har ju bilen hemma. ___ //Ulf |
|
| Jag passade, det var för mycket som inte stämde...Nån som känner till en ärlig 320d/330d-T med krok, multiratt och manuell låda så tipsa gärna mig. | |
| Varför skulle man byta allt detta..? Antagligen efter en rejäl krock. | |
|
PeteFly: Har du hittat mer info om bilen så skriv gärna det här. Det kan ju hjälpa andra eventuella spekulanter. ___ //Ulf |
|
| Ulf: Du har rätt. Följande info vet jag nu oxå om bilen. 3 ägare i Sverige, 2 i Tyskland/ Danmark (Köpt/servad i Tyskland av dansk),import av den 2:e dansken till Sverige 2005. Inbyte Theanders Bil (BMW) som sålde den vidare direkt till firman som nu har den till salu. Dansken som tog in den i Sverige säger sig ha köpt bilen med facelift när bilen var ca 2 år, 10000 mil och har inte tänkt på att det kanske inte stämde med faceliften. Jag hoppade av för att jag tror att första ägaren "fixade" lite med den innan han sålde den. Slitage ratt och växelspaksknopp indikerar fler mil. Servicebol och instruktion på danska men alltså köpt ny i Tyskland. Dock enligt servicehäftet (tryckt 1998) alltid servad Bmw. Alla servicehistorik finns utom den som skulle gjorts vid ca 10000 mil. Bilfirman som har bilen till salu är medvetna om problematiken och bör upplysa andra intressenter om detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.