|
|
|
|---|---|
| Skulle starta bilen med reservnyckeln, det gick inte. Fjärren till c-låset funkade, kunde slå på tändningen men kunde inte starta bilen. Sedan tog jag o startade bilen lätt med nyckeln som jag brukar använda. Dåligt batteri i nyckeln? Eller har BMW kodat om den fel? Undrar bara. | |
|
Tjena! Hade samma problem på en Audi, i mitt fall var det fel kodning på nycklen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bilen måste nog kodas om till denna nyckel också. Nått lurt är det importbil ? Transponder fel ? De som köper BMW nycklar på Ebay får detta bekymmer, dvs fjärren går att få fungera men bilen kan inte startas utan rätt transponder i nycklen, nya nycklar kan köpas hos BMW det finns 10 nycklar till din bil när den tillverkades med rätt transponder till startspärren. ///MVH Hasso Länk |
| Jovisst, importbil. Köpte bilen i somras och var till BMW för omkodning av alla nycklar. Ska nog tillbaka dit och prata med dom. | |
| Med all respect.... frågan var om batteriet ska vara friskt i nyckeln för att starta bilen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En servicenyckel har inget batteri och med den startar bilen ändå. Batteriet är för fjärrfunktionen och funkar den så är ju batteriet inte dåligt med all respekt :) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.