AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
445

525ixT kan det vara något?

Hej!
Har spanat in en 525ixT från 92 importerad 2000. Det är endast en ägare i sverige på den mer vet man ju inte. Den ahr gått 15.300 och dom begär 62kkr. Då skall dom fixa någon anliggande broms och dämparna fram som é helt slut. Funderar på att lägga ett skambud på 50kkr och säga att jag fixar felen själv.
Om isåfall skall jag först ta den till min BMW mekaniker som får kolla genom den ordentligt så det inte finns dolda fel på den, även koppla upp datorn och kolla att inte det är bytt instrument i den.
Men skall man ha en 4hjulsdriven BMW?

PeterB
En 4-hjulsdriven BMW är ju inte helt fel, är ju bara BMW man har riktigt 4-hjulsdrift 60% bak och 40% fram har jag för mig, de andra märkena har ju mest drivning fram och det är ingen riktig 4WD, Ford har ju på cossin 60 40 sen vet jag inga andra märken...

Reservdelarna kostar väl lite mer när det gäller drivlinan, men annars är det ju lika.

kolla upp den är den bra så varför inte, men ge dom 50 och laga resten själv.

Patrik L
X///M-JOCKE
JAG HAR EN 325 IX -88 SOM JA KÖRT I VINTER.ROLIGARE E SVÅRT ATT HA MED BYXORNA PÅ.

X///M-JOCKE
X///M-JOCKE
BRA PRIS FÖRESTEN. OCH FÅR DU DEN FÖR 50 E DE BARA ATT SLÅ TILL ENLIGT MIG.MEN KOLLA ÖVER DEN NOGA INNAN.ANNARS KAN DE BLI DYRT.

X///M-JOCKE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.