|
|
|
|---|---|
|
I dag blev jag påbackad av en smitare. Oturligt för henne fanns det ett vittne, som antecknade bilnr. Hon öppnade bara dörren och tittade på skadan, men körde iväg med en gång. Stor buckla på vä framdörr och en del att ordna med, men nu är hon iaf polisanmäld, så man kan väl hoppas hon lär sig. gorth | |
|
Mycket bra!! Sådant här ska alltid upp i dagsljuset, jag har fått parkeringsskador av smitare på alla mina 3 bilar, värst är det för den gamla E21an, tillbucklad bakre kofångare undertill och avskavd list på kofångaren. Jag hann ha min 318 i några månader tills man såg att någon kört på vänster kofångare bak(fast bara lite, men endå). Blir att sätta på 3 dragkrokar bak ett i varje hörn sedan en i mitten så är man säker bakifrån iallafall!! Räcker det med registringsnummret egentligen, föraren är ju okänd tills vittnen kan peka ut denne? En bil framförs ju tyvärr inte av ägaren alla gånger. |
|
|
Föraren kanske kan klara sig rättsligt, men mitt försäkringsbolag har en motpart i det bolag som den andra bilen har. Så, även om hon inte får skaka galler, kostar det en slant på premien. Plus obehaget med att en förundersökningsledare ringer hem och ställer frågor. gorth |
|
|
JA tyvärr kan väl föraren säga att jag uppmärksammade inte skadan eller liknande. Ja det ska bli kul att höra fortsättningen, hon ska klämmas dit. Samma irritation/aggresion har jag mot folk som inte blinkar, blev i dagarna i princip påkörd av en sådan, det är lite kul, i 70-80% av fallen är det kvinnor, långsamtkörande ofta mobiltelefontalande som totalt nonchalerar blinkers och blir helt förvånade när de håller på att köra på en. |
|
|
Bra, sätt dit dom bara! själv har jag flertalet fakturor från verkstadsbesök med p-skador som jag kan bifoga till kärringen! |
|
|
Att hon inte uppmärksammade skadan är nog inget hon kan försöka med. Vittnet såg att hon öppnade sin dörr och tittade ut innan hon körde iväg. gorth |
|
| Att hon tittade ut kanske beror på att hon mistänkte att hon kört på någonting, men sedan hävdar att det blev ju ingenting. Detta hävdar många ända fram till att skadan är större än en knytnäve för då kan det hända att de tänker mja det blev ju en liten repa iallafall, kanske inte kan smita den här gången. | |
| Hoppas hon åker dit för smitning och blir av med lappen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.