|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett irriterande problem, inte så konstigt kanske, är ju inte en BMW. Nåväl, det blir nästan alltid imma, tjock imma på insidan av samtliga rutor. Märkte även att det frusit till is även på insidan. Jag har kännt under alla mattor osv och bilen verkar torr invändigt, vad jag vet så finns det inget microfilter eller liknande. Det blir imma på insidan även om bilen står parkerad, blött blir det ju alltid på utsidan denna årstiden. Behöver köra i kanske 10 minuter med fläkten på full defroster innan all imma är borta. Tips på vad som kan vara galet? ///Micke Min cabrio Länk | |
|
Vad är det för bil i fråga? |
|
|
Hummm, vet inte om jag vågar skriva det här så jag viskar lite försiktigt bara till dig då. :-) Corolla 1,8 sedan -90. Anledningen till att jag frågar här är att jag VET att det finns väldigt mycket kompetenta människor på AutoPower. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke, har du provat att fråga här? Länk Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Njae, inte prövat direkt. Reggade mig där när jag köpte bilen men har inte skrivit något och heller inte varit inne där efter det. Nu kommer jag inte in för "Användaren är inte aktiv" och jag kan inte skapa en ny användare med varken mitt namn eller mailadress. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Rosthål i golv kan vara en förklaring, hade jag på en golf med samma symptom. | |
|
smutsiga rutor?? brukar dra till sig fukt. eller läck i värmepaketet? men då borde det lukta glykol. har du provat med sk imskyddsduk? finns på de flesta mackar. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Nope, ingen rost under. Nope, rutorna är putsade på samma vis som jag alltid gör/gjort på mina bilar. Luktar inget konstigt i bilen och ingen glykolförbrukning. Nej, jag har inte testat imskyddsduk, har aldrig haft behovet, hur funkar en sådan? ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Kolla dräningshålen i nerkant i dörrarna och dörrlister kanske ligger innuti dörren? | |
|
Dräneringen i dörrarna ska jag absolut kolla, tack för tipset. ///Micke Min cabrio Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ge fasiken och drick sprit när du kör bilen:) en av polisens indikationer av rattfyllon är igenimmade fönster.:) Har du återluftsinställning se till att den står i rätt läge dvs uteluft. Du kan även ha stopp i dräneringen från värmepaketet så det ligger vatten kvar i botten vilket är mest troligt. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej! Verkar som om jag har samma problem, men min är en E34, var hittar jag dräneringen från värmepaketet i den? |
|
bratten |
Varm luft innehåller mer fukt en kall. Om du gör så här: 1.Sätt på värmen i bilen som vanligt. 2.Hissa ner samtliga rutor ca 10 millimeter. 3.Ut och kör som vanligt. (ju längre sträckor dessto bättre). 4.Nu kondenseras luften utav värmen och stiger ut ur kupen. Brukar fungera alldeles utmärkt. |
| Bratten, har testat det, men det hjälper bara högst tillfälligt, imman återkommer snart igen.... | |
|
Hasso: Humm, måste vara någon lite vette som smygsuper i bilen om nätterna då. Nix, ingen återcirkulation. Värmepaketet har jag oxå funderat på men hur kul är det att riva i på en gammal riskokare? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke har du kollat dörrarna? Vatten i reservhjulsbaljan? |
|
|
Nej, jag har inte hunnit kolla dörrarna. Inget vatten i baljan. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.