|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har orginal Xenon på ALV ljus, vad ska jag göra för att montera även på helljuset? | |
|
Såvitt jag har förstått kan man köpa xenonlampor med H7 fäste. Egentligen samma som till halvljuset, men eftersom de sitter i en annan typ av reflektor lyser de tillräckligt. Har funderat på det själv, men kostnaden avskräcker. gorth |
|
|
Finns ju billiga alternativ med, hos Länk kan du beställa ett H7 kit direkt från fabrik. 65$ plus ca 20$ i frakt. Har ett sånt på min och det lyser riktigt gott. Mer i denna tråd: Länk eller på: Länk / Micke |
|
|
Tack för tipset. Nu blev det plötsligt mer intressant. Är det riktigt uppfatttat att du inte behövde modifiera helljusfästet för att montera H7 xenonlampa? gorth |
|
|
Själva fästet i lamphuset behövde jag inte modda, däremot lamphållaren bakom som håller fast lampan då bakdelen av lampan var något längre/större, samt att om man behåller originalkontakten till lamphållaren så får man dra alla fyra sladdarna genom denna. Blev det rörigt? Alltså man tar drivspänningen till drivdonen inuti lamphållaren och ut genom bakdelen på denna via två nya hål, sedan in med högspänningsledningarna till xenonlampan via två ytterligare hål. Vill man göra det enklare så klipper man originalkabeln till lamphållaren och då behöver man bara ta upp två hål till de nya högspänningskablarna. Jag kopplade för övrigt drivningen av drivdonen via reläer för att jag tyckte LKM:en spökade lite för mig då jag drev dem direkt via originalkablaget. Då var jag även tvungen att koppla ett motstånd parallellt med reläet för att undvika felindikering i instrumentet, nånstans mellan 5-10Ohm 10W. / Micke |
|
|
Tack Micke! Låter nog en verkstad fixa det åt mig. Inte så händig själv. gorth |
|
|
Tack men det verkar för bökigt, vi skiter i den. kanske till nästa vinterhalvår om jag kör med bilen. både min 320 och quattron ligger och har fel så att de inte kan köras, därför väckte jag 540in vilket inte var meningen och då insåg jag att det är sämmre helljus än halvljus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.