|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har betställt m3 sholar bmw e36:an från sidan: Länk sen so undrade jag om det är bra att beställa fajka delar? för jag har hört att man ska limmasfast dem holler det för alltid?och man ska köra 250km? har beställt m3 backspoiler från denna sida med som ska med limmas är det bra med elle? för orginalet kostar en hel del! MVH blade | |
| orginalkjolarna på m3 är popnitade så de sitter bra, använd ett bra lim så sitter de ska du se, typ 3M lim. Oftast är inte passformen så bra på kopior, men det finns de som är mindre dåliga. Bakstötfångaren tror jag att du får ta orginalbalken och sätta på den som du ska ha. Det bästa är att kolla efter begagnade orginaldelar på powerbörsen tex | |
| M3 sidokjolar och 3M-lim, he he... | |
| sidokjolarna bör funka med lim men den måste jo på nåt sätt nitas fast också om det är kopier på M3 delar så bör de ha iallafall original fästet om det är någorlunda bra grejer. Är det de som sålde den som sa att du ska limma det eller nåt du vill göra själv ? | |
|
jag vet att jag har bara beställt m3 sholar o m3backspoiler till bmw e36:an från sidan Länk och sedan so ska jag lemna in den till en verkstad för dem ska limma fast dem vadå so orginal delar ska ochså limmas fast? so vad rekomenderar ni från denna sida att jag ska köpa dem 2 delarna eller komer det inte att funka ner jag kör strax under 250? mosta jag köpa orginal delar? för att det ska holla? MVH blade |
|
|
fast bakre stödfångaren ska dem bara limma fast den lilla biten där neer det är inte hela! blade |
|
| Nej orginaldelarna är inte limmade, stötfångaren är skruvad bak och kjolarna sitter med clips och nitar. Kommer säkert att funka att limma om du gör det riktigt, men jag rekommenderar ändå att köpa begagnade orginaldelar, är inte så dyrt och så passar det perfekt och man slipper att greja med lim och passform. Den lilla biten bak sitter med clips orginal så det kanske går att göra lika dant med den du ska ha. | |
|
Ska du ändå lämna in den på verkstad för montering kan du ju lika gärna be dom göra det ordentligt, alltså popnita + limma sidokjolarna och skruva + limma fast bakkjolen. Kjolarna lär väl dock inte flyga av om de är limmande korrekt med rätt lim osv, sådant ENORMT vindmotstånd är det ju inte mot sidokjolarna. |
|
|
haha det är det som jag inte kan med bilar o sånt därför jag frågade er ; ) blade |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.