|
|
|
|---|---|
|
Kan köpa en 518is eller en 528i båda 87-or. Samma pris på dem. och de fungerar bra. Det som talar för den lilla motorn är att den nog är billigare att äga, men hur mycket billigare? Kan säga att 518is är en laxsilver kärra med 20 000 mil och 528:an är metallicgrön med ca 26 000 mil på mätaren. Vad hade ni gjort, slå på stort direkt eller? | |
|
Köp den som är i bäst skick och med minst rost. 528i är mycket roligare, alla gånger! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Det jag kommer ihåg från min 518is -88 är att den ville ha 0,8 l/km oavsett stad, eller landsväg. Rolig blir den nog först vid 120 km/tim då den verkar trivas med tillvaron. En 528 är säkert mycket mer underhållande, men som Kalle Hansen skriver: Köp den som är i bäst skick. 20000 mil på 19 år är ju inte mycket. Jag lyckades avverka 13000 från 88 - 93 med min. Inga reparationer under hela den tiden, vad jag kan minnas. gorth |
|
| Beror på vad dem kostar... | |
Paap Reeder |
... men glöm inte att en 518 är seeeeg. MVH /// Paap R |
|
Är det denna 528 Länk ? Nu ska jag snart se en e28 528i. Har fått reda på det här från säljaren. "Motorn läcker kylarvatten på baksidan, det ser trångt ut. Jag ser inte vad som läcker" och denna 518 Länk Idag såg jag en silvrig 518is -87 med knappt 20`på mätaren. Defekt automatchok och en liten krockskada på stötfångaren och höger framdörr som var repig och bucklig. Något slitna silentblock. Besiktigad till juni. Annars var det lite småmärken runt om, men ändå inte så farligt. Inredningen helt ok.++ Bra sommar och vinterdäck. Funkade helt bra i motorn och låda när den blivit varm. Har du tittat på 528:an? Vad skiljer det i pris? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Han sa ju att det är samma pris på dem :) Skulle satsa på 528an, kanske är värmepaketet. 528an kan man sälja för mer iaf. | |
|
Har haft en 518iS -88 och den är ärligt talat bara rolig när det är halt. Detta är också den enda BMW´n jag minns med avsmak, men det beror också på att den jag hade var en j-kla skitbil som bara gick paj och tidigare ägares ful-reperationer lite överallt. Vad sägs om kamaxel från annan M10-modell som fick fördelaren att gå på fel håll för just min motor, tank "lagad" med kemisk metall och ett termostathus utan termostat!? Skulle ha den som vinterbil men det slutade med att jag fick ställa på E30´n som egentligen skulle fått lite omvårdnad i garaget under vintern och göra i ordning 518´n istället. Den var rätt OK när jag sålde den efter allt lagande. Köp den i bäst skick, det tjänar du på! Självklart är en 518 billigare i drift om vi föutsätter att bägge är problemfria. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.