AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.818

Hur klarar ni av väntan till våren

Sida 1 av 3
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Tack vare en mild vinter så ställde jag av min bil i början på November. Nu börjar de bli jobbigt, vill ha ut bilen.

Tog och spelade lite Gran Turismo, Då ökade bara suget.
Hur klara man av väntan innan våren kommer.

Daniel

Länk
Mycket bilder på bettan och så en MP3 med motorljudet. =)

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Ci
531
CiM
325ciM-04
när det har varit så pass mild och plusgrader, har jag ställt på bilen över dagen och kört lite.

annars är det väl att ta med sig en kopp varm kaffe ner till garaget och sätta sig i bilen och fika. heheheh
Jag låter bli o kolla på bilen i garaget o ignorear den helt:-). Värre är det med vindsurfingen, man kollar vindrapporter/flaggor hela tiden o hoppas på en varm vinter så man kan komma ut tidigt på våren (finns iofs folk som surfar så här års med men det e kallt...)
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Är det barmark och torrt och fint har det hänt att man kört en sväng runt garaget, men det brukar bara resultera i ökad abstinens...

Annars är det faktiskt riktigt skönt att bara sitta i garaget och titta på dem, leta lite bland reservdelarna eller fixa någon smågrej bara för känslans skull...

Brorsan skickade dock en filmsnutt från i somras på vår (numera avvecklade / sålda) B6 touring, då kändes det riktigt jobbigt med +3 och regn...

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
ha
734
haack
X3 30d -18

jag köpte mej en likadan bil som sommarbilen, fast med tak då....nu är abstinensen inte lika stor...;)

Vänta på våren??Möjligen finns det någon här som väntar på vintern, dock inte jag. Hoppas på en grön och skön jul. Skönt att slippa dubbdäcken./ BMWentusiasten= åretruntåkaren.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
enklaste är väll att köra med bilen då slipper man väntan :))
hehe där sa du nåt ;)

/// Bimmarkomanen
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det är svårt när man ser den varje dag att inte få köra. Bara att hoppas på en tidig vår.

Det är tämligen svårt när det är +grader och barkmark att inte ta en liten sväng.

CIM, kan man verkligen ställa på bilen bara en dag så där? Min är avställd nu, men blir det inte en massa jobb med att ställa på den och av den så?

Niklas

Fransosen
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Spelar RACE när jag blir körsugen med det är inte riktigt samma sak =/
Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
River av topplocket med all kringutrustning, ställer bilen på pallbockar, plockar ner avgassystem, kardan, växellåda...

Då blir det lite moment 22, man längtar som fan till våren men samtidigt får den inte komma för tidigt.. he he

Nej då, bilen ska allt vara körduglig och stå startklar med 18"-arna på i början av mars!

Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Självklart så har jag ännu inte lyckats att hitta ett garage...

Vinterpulkan är renoverad(hämtade den idag) så nu kan jag iallafall ställa av BMW:n.

Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Har aldrig ställt av en bil innan så man får se hur länge man klarar sig... hoppas att vintern är kort.
Ci
531
CiM
325ciM-04
fransosen:

inga problem alls! på reg- beviset har du en kod, som du anger vid på/avställning. det kostar inget i vägskatt, bara trafikförsäkring + halv eller hel färsäkring.
det hela skötts automatiskt.
har gjort det flera ggr nu i höst.
oftast har jag ställt på över dagen och ställt av den på kvällen. jag tror att jag har hittat en lucka i lagen. hehehe
CiM:
Är du 100 på att man inte får betala vägskatt?
Om du ställer av bilen tex den 1/10 så lär du få betala för hela oktober oxå.

Jag inbillar mig alltså att om man ställer på en dag så får man vackert betala för hela månaden vare sig man vill eller ej.

///Micke
Min cabrio Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Saxat från: Länk
"I samband med att ditt fordon ställs på måste du betala fordonsskatt. Ett inbetalningskort skickas omgående till dig. Skatten ska betalas senast tre veckor från påställningsdagen."

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Micke Olsson:
Om du ställer av bilen tex den 1/10 så lär du få betala för hela oktober oxå.

exakt samma gäller med mitt försäkringsbolag.

Daniel

Länk
Ci
531
CiM
325ciM-04
som sagd, så har jag gjort det flera ggr i år.
anta att ni tänker köra bilen över dagen bara. ni ställer på den och vid kvällen ställer ni av den. vv är snabb med att skicka ut inbetalningskort, men i o med att ni har ställt av den samma dag eller dagen efter, slipper man betala.
hur det fungerar exakt vet jag ej, men jag har inte haft nåt problem med det.
jag upptäckte det genom min försäkringsbolag. hade hyrt garage i hallstahammar och kört dit och ställt av. 2 veckor senare fick jag egen garage där jag bor. när jag ringde FB för att kolla vad som gäller, sa han att det är bara ställa på bilen och köra hem den och sedan ställa av. försäkrin och trafikförsäkring träder i kraft automatisk, så man behöver inte ens ringa FB.

dricker öl och spelar need for speed
och titt som tätt beställer nya grejer som ska monteras när det blir varmare

Fransosen, vem är det som har bestämt att du inte får använda BMWn i vinter? Ta ett snack med denne!/ Åretruntköraren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.