|
|
|
|---|---|
STi |
Har idag inhandlat denna GPS/fartkameravarnare. Länk: Länk (hoppas att länken blir en länk, osäker på hur man gör) Upptäckte att när jag låg i 90Km/h med bilen så visade denna att jag körde i 86km/h i våran 520 -01. När jag sedan monterade denna i pendlar bilen (VwGolf 2 -87) med samma hastighet i bilen så visade GPS:en 83Km/h. Vad beror detta på? Är det mätaren som visar fel eller är det mätaren i bilen som visar för för mycket? Att tänka på är att det sitter originalhjul på bilarna. Så det är inga andra dimmensioner där. Törs man lita på den inhandlade GPS/Fartkameravarnaren? vad gäller hastigheten? Vill ju inte åka dit för fortkörning för en sådan sak. Speciellt nu när gränsen ligger vid 6Km/h överträdelse. Någon annan som provat denna produkt? Tacksam för synpunkter. |
|
Har inte testat just den, men generellt så visar en GPS betydligt mer nogrann hastighet än hastighetsmätaren i bilen. Dessutom är nästan alla bilar försedda med "glädjemätare", dvs de visar högre hastighet än verklig fart. Alltså precis som dina båda tyskar gör. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.