|
|
|
|---|---|
| Ja hur funkar ni, jag blir misstänksam nåt är tokigt. En 525 touring -01 på blocket 95000:- det tycker jag verkar på tok för billigt ska väl ringa och kolla iallafall. | |
|
Beror väl på utrustning, mil...och sånt. Jag har en kompis som köpte en 520 -02, fullutrustad för 85000... Miltalet vara bara 7600 och full servicebok. Importerad från Frankrike men full historik. Så större under har väl hänt än det du påpekar....hmmmpfff... Frasse |
|
|
Kan det vara den här kanske: Länk ? Med tanke på miltalet verkar inte priset omöjligt men kolla upp bilens dokumentation ordentligt. Med tanke på hur skitig stolens sittdyna är så skulle den lika gärna kunna gått 30.000 mil. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Kan ju också vara att hon kollat på www.bilpriser.se... Köppris 109 800 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 91 000-101 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson. ___ //Ulf |
|
| aha det tänkte jag inte på att kolla, det kanske är "normalpris" då... | |
|
normalpris är det inte riktigt och www-bilpriser.se tenderar att ligga lågt på en del BMW-modeller. Skulle jag annonsera min 530 för vad dom anser vara upskattat pris av privatperson så skulle det inte ta många minuter förrän den var såld... ___ //Ulf |
|
|
Intressant att man kan avgöra en bils mätarställning beroende på hur smutsig stolens sittdyna är !! |
|
|
Min tidigare 525iAT värderade Bilpriser en bra bit lägre än vad jag sålde den för (och jag tyckte den var värd mer än jag fick), men min nuvarande 540 värderar den åtskilliga 10000 högre än vad jag betalade och jag tror inte jag fick annat än ett normalt pris vid köpet. Tjänsten ska nog brukas med viss försiktighet. Framförallt om det är en mycket välutrustad bil som är i exceptionellt skick eftersom sådana variabler inte kan matas in. Dessutom tror jag att tjänsten har ett genomsnitt för utrustningsnivå för olika modeller där den minsta tex 520 är snikutrustad och upp till den högsta tex 540 som då enligt beräkningarna har en högre utrustningsnivå. Men detta är bara en teori som jag kom fram till då jag ville kontrollera värdet på mina bilar enligt tjänsten och noterade diskrepansen mellan faktiskt pris och deras förslag. Mvh Mikael |
|
|
Tittade först nu på bilen och jag kan tänka mig att milantalet inte stämmer (tycker mig se sprickbildning i skinnet). Sätena i min nuvarande bil som tidigare ägare aldrig skötte ser ut att vara i bättre skick och då har min gått 5000 mil mer och är 3 år äldre. I min förra bil som iofs var ett år nyare än den utannonserade och som hade gått ca 13550 vid försäljningen var de i nyskick. Något är fishy här, men visst det kan finnas andra skäl än skruvning. Mvh Mikael |
|
| En liknande 525 var till salu i Örebro för ett par månader sedan, begärt pris 99. Har jag för mig åtminnstone. | |
|
Som vanligt sitter folk här och har sina teorier om sprickbildning, skruvade mätare och antalet mil. Den är m testad det tycker jag är seriöst från säljarens sida, bosse bilskojare som säljer skruvade bilar brukar inte mtesta sina bilar. Är du intresserad åk och kolla på bilen. |
|
|
I trafik i juni 2001, import i augusti 2003, så visst kan den ha rullat 12 varv runt jorden innan den togs till Sverige... Men det finns ju knappast något som vi kan utläsa av annonsen som tyder på det. Skitig förarstol kan man få på 300 mil. En ägare (ev. två) i Sverige, nybesiktad, M-testad, hyggligt utrustad - det kan absolut vara ett bra köp. Åk och kolla om du har möjlighet, kolla upp bilens historik - om allt känns OK så är det bara att slå till. |
|
| Det är inte direkt lätt att sälja gamla bilar idag, vill man ha en snabb affär så här innan jul så är nog priset väldigt rätt. | |
|
Är inte denna minst lika prisvärd? Två år nyare men lite fler mil. Dock lite småfult att välja kategorin 19.000 mil när bilen nästan gått 21.000 mil. Dessutom svensksåld. Länk Racerbilen: Länk |
|
| Jo satan klas den ser kanon ut men lite långt att åka för min del, lite bekväm av mig är jag nog... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.