AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.087

Tips till er med spruckna dimljus E30

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Hej!

För ett tag sen köpet jag en uppsättning orginal dimljus till min E30-89. När jag fick den så var ena linsen innen i lyckthuset lös och jag var tvungen att ta bort glaset för att fixa det. Klantig som jag var så lyckades jag spräcka glaset... Som jag föstått så växer inte dimljus till E30 på träd... men häromdan så hittade ja ett företag som sälger NYA "glas" i plast på eBay.
Med dagens dollarkusr betalade ja bara 370:- MED FRAKT
Jag har precis beställt mina så när jag får dem så skriver ja hur de verkar!

Länk

Det kanske bara är jag som haft detta problemet men nu har ja delat med mej iallafall, hoppas nån kan ha nytta av det!

Mvh Andreas

Das leben ist kein probelauf!
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Låter intressant. Skulle behöva ett par ?? Är de pris per par eller per styck det du skrev??
Hur som helst återkom gärna när du fått dem, så vi får veta hur de passar och hur lätt det är att byta, skulle bli riktigt tacksam. Om du blir nöjd för man väl beställa ett par som julklapp till sig själv ;)

Det är viktigt att se farlig ut när man har 4:an under huven ;)
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Priset är per par, ska bli kul å se hur dom funkar!

Jag uppdaterar när dom kommit!

Nånsin sett en varg med 6 ben? =)

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Nu 2/1-07 har linserna till dimljusen kommit! Men tanke på alla helger mm så är 2 veckors frakt från USA inte så dåligt. Detta var förövrigt mitt första köp på eBay och jag var lite orolig först... man har ju hört en del historier!
Jag lägger upp lite bilder på linserna på min blogg!
Bilder på linserna monterade får ni tyvärr vänta ett par veckor med...

Mvh Andreas

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det är ju under halva priset på Biltema för båda halvljusen till E34!! Har beställt ett par!

Mvh
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Jättebra börjar låta mer och mer intressant, Skriv igen om du kan när du fått dem på.

Det är viktigt att se farlig ut när man har 4:an under huven ;)
Visa användare
107
Kalle Larsson
e46 320i touring -01
Om dom är gjorda i plast, tål dom värene från lampan? Det är en liten dum fråga, men förstår också om jag får ett o annat dumt svar;-)
Men är nyfiken, för mitt högra dimljus har spruckit, så detta alternativ låter väldigt intressant.

Mamma Mu är allas vän
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Ingen dum fråga alls! Det står att man får använda lampor på max 55W!

Visa användare
107
Kalle Larsson
e46 320i touring -01
Andy>Har du bytt ut dina glas än? Är ju fôrveten på hur det blir.
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Nej det har jag inte eftersom lyckthusen är hos päronen i jkpg och glasen och bilen är i Halmstad... Hur kunde det bli så?? Hmm.. nästa helg ska jag till jkpg och fixa dit dem, skriver igen efter det!!

//Andreas

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Hej allihopa! Nu har jag provmonterat linserna och resultatet blev helt ok, bra passform mm! Jag har uppdaterat min blogg med nya bilder!

//Andreas

Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
De va ju kul att de blev lyckat. :)
Va hade du för silikon till att fästa glasen?

/Simoin
Si
155
Simon 318iS
BMW 318is -90
BMW 328iM Touring -97
/Simon
skulle de stå..
Visa användare
107
Kalle Larsson
e46 320i touring -01
AndyE30>Vilket sätt valde du att betala på?

Mamma Mu är allas vän
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Hej! Jag betalade via Paypal (betaltjänst på eBay) eftersom jag köpte mina via eBay. Jag har inte mycket erfarenhet via eBay men Paypal verkar vara ett väldigt smidigt system. Och säkert... men det får ja säkert ångra att ja sa! Men köper du via hemsidan är nog kortbetalning via nätet det smidigaste sättet! Om du inte vill det så kolla om han har några auktioner på g? Då kan du ju alltid använda Paypal me....! Banköverföringar till konton i andra länder kan vara krångligt, eftersom man behöver en extra uppsättning sifferkombinationer (bl a IBAN) som inte behövs innom sverige, men det är ju också ett alternativ. Håll till godo!

//Andreas

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Angående vilket silicon jag använde så har jag bara provomonterat med häftmassa än så länge... men vanligt silicon/tätningsmassa för utomhusbruk från någon byggmarknad borde fungera fint. Gärna en ofärgad variant så man inte råkar skita ner glasen i onödan, iofs inte så svårt att ta bort... Lim är nog inte att rekomendera eftersom det inte fyller ut lika bra som silicon och att fogen kan bli för stum och glasen kan spricka när dom blir varma... men det lär nog inte hända.

//Andreas

Hur fick ni bort de gamla glasen..de sitter ju som berget!
Mvh
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Värm med värmepistol så att den gamla fogen mjuknar (se upp så du inte bränner plasten bara!!) sen skär du bort den. Alternativet är ju att spräcka glaset och ta bort skärvorna. Jag gjorde det senaste eftersom de redan var spruckna... sen tar du bort den gamla fogen med t ex en kniv. Klart!

Får hem o tända upp pistolen....thanx för tipset=)
Ser bra ut men tänk bara på att det är bara dim och helljus glas som är OK SAE halvljus skiljer sig helt från ECE ( bl.a. inte bländfria och inte heller asymetrisk ljusbild..)
Förhoppningsvis ger dimljusglasen en bra bild med en klar skarp linje då det inte borde vara skillnad på ECE och SAE dimljus tycker man..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.