|
|
|
|---|---|
|
Hej, är det någon som känner till om detta är en seriös firma. Jag har sökt här på forumet men jag fick ingen riktig klarhet i hur det ligger till. Tacksam för snabba svar. PB | |
|
Hmm, jag vill inte smutskasta någon det vill jag bestämt understryka! Jag vet hur det började för dem, då var det nästan uteslutande krockat som fixades till i ett litet garage. Men det är några år sedan. Nuförtiden har de många fina bilar oftast med mycket utrustning. Skicket säger jag inget om det är upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning om. Seriösa njae kanske, men vilken bilhandlare är det?? Som alltid kontrollera kontrollera kontrollera så blir man lurad så lite som möjligt... |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
enligt justitia så har de startår 2004, och en omsättning på 11 mkr, som tyder på viss seriositet. de har dock två betalningsanmärkningar, varav en återkallad. den andra är ett domstolsärende (motpart DaimlerChrysler försäljnings!) på drygt 10 kkr. Styrelsen består av herr och fru Dabrowski. det är sorgligt att behöva säga det, men mycket seriösare än så här är inte mindre bilfirmor. de flesta firmor som efterfrågas här på forumet har varken bokföring, omsättning eller något annat som kännetecknar en seriös firma. så du får bilda dig en egen uppfattning, men min åsikt efter att ha kollat i justitia är att de borde ha tillräckligt mycket tillgångar för att du ska kunna reklamera bilen och få tillbaks pengarna (i värsta fall). fast å andra sidan är kassalikviditeten just nu usel, bara 8 %, vilket innebär att de inte ens har råd att betala räkningarna i en månad. Fast det behöver inte vara någon katastrof ändå. mvh Johan |
|
Tack för era svar, jag har själv alltid varit lite kritisk till importörer, men det kanske finns seriösa också. Varför jag undrade på denna firma är att en kompis till mej är intresserad av en bil där. Vi får se vad det blir. PB |
|
|
Petrus...du har powerpost..... EN seriös importör är Bilförsäljningen i Påarp (Helsingborg) Länk min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.