|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har en 528 e39 96:a där lampan för bromsarna lyser konstant.. har försökt att släcka den genom att ha tändningen igång 30 sek o sen stänga av o starta bilen.. funkade en dag sen började den lysa igen! Har nu kopplat bort slitagevarnarna helt o bryggat kontaten. Har även kollat givaren för bromsvätskan o alla lampor. Vad mer kan vara fel? Är så trött på att den lyser? Skall man behöva ta bort lampan i panelen? hehe | |
| ingen som känner till detta? | |
|
Säker på att inte bromsbeläggen är är utslitna och behöver bytas? Fel på bromskretsen? |
|
|
Som ovan nämnt har jag kopplat ur slitagevarnarna bromskretsen? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tror inte du ska bygla kontakten utan det ska vara en öppen krets.Eftersom slitagevarnaren slits bort av skivan och sedan leder för indikation. ///MVH Hasso Länk |
| Byte bromsbelägg alt. skivor!! | |
| skivor och klossar är bytta | |
|
Vet inte hur du byglat kretsarna, men kolla så att det är ordentlig kontakt och prova sedan att släcka lampan igen. Om det nu mot förmodan skulle vara så att Hasso har fel ;) //Devva |
|
|
Enligt verkstaden skall de vara byglade.. och lampan slocknade efter jag byglade men efter nån dag tändes den igen.. |
|
|
Du kan även ha ett fel i instumenthuset,åk till en mekonomenverkstad och be dom släcka felkoder på instrumentet...har själv varit ute för samma sak och det hjälpte. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du har väl misslyckats med bygling då den ena parten leder till jord när skivan sliter bort knoppen på givaren, en ny givare leder mellan parterna var tvungen att kolla :) På min MB så behöver man inte montera nya givare om man inte vill de har omvänt funktion mot BMW så du behöver inte bygla heller. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.