AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
607

Hur mycket vägkänsla har din E39?

Hej!

Är det verkligen meningen att man ska känna asfaltens grovlek väldigt tydligt? Provkörde en Golf 1.4TSI med sportline för några veckor sedan, i den kände man (stolen vibrerade i takt med vägens standard, förövrigt vill jag varna för att risken för tinnitus är överhängande, använd öronskydd vid körning över 90 km/h, E39:an är verkligen TYST i jämförelse, dock var motorn väldigt pigg) väldigt tydligt hur vägbeläggningen skiftade och i min känns det också rätt så tydligt men dock inte lika mycket. Hur är era bilar? Ska det verkligen vara så?

Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Beror på vilken dæck du har. Har du lågprofil dæck så har du høg buller i kupen annars ær den ju rætt så tyst. Jag har en ballong dæck så den ær tyst.
mvh.
civ98ssu, tänkte nog inte framförallt på ljudnivån snarare på hur mycket av vägen man egentligen ska känna?
Däcken spelar roll även där
Hade en S80 där man verkligen "kände" vägen i gaspedalen.
Vet inte om det är ett tecken på hög kvalité eller sportighet, men riktigt konstigt kändes det i alla fall.

Min e39 med vanliga hjul känns sådär lagom. Inget irriterande ljud eller känsla i ratt eller stolen. Tror e39 är en ganska så väl ljudisolerad bil.

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.