|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det verkligen meningen att man ska känna asfaltens grovlek väldigt tydligt? Provkörde en Golf 1.4TSI med sportline för några veckor sedan, i den kände man (stolen vibrerade i takt med vägens standard, förövrigt vill jag varna för att risken för tinnitus är överhängande, använd öronskydd vid körning över 90 km/h, E39:an är verkligen TYST i jämförelse, dock var motorn väldigt pigg) väldigt tydligt hur vägbeläggningen skiftade och i min känns det också rätt så tydligt men dock inte lika mycket. Hur är era bilar? Ska det verkligen vara så? | |
|
Beror på vilken dæck du har. Har du lågprofil dæck så har du høg buller i kupen annars ær den ju rætt så tyst. Jag har en ballong dæck så den ær tyst. mvh. |
|
| civ98ssu, tänkte nog inte framförallt på ljudnivån snarare på hur mycket av vägen man egentligen ska känna? | |
| Däcken spelar roll även där | |
|
Hade en S80 där man verkligen "kände" vägen i gaspedalen. Vet inte om det är ett tecken på hög kvalité eller sportighet, men riktigt konstigt kändes det i alla fall. Min e39 med vanliga hjul känns sådär lagom. Inget irriterande ljud eller känsla i ratt eller stolen. Tror e39 är en ganska så väl ljudisolerad bil. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.