|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem. Min fläkt går bara på max och bara på främre rutan och i dörrarna. Men idag märkte jag att när jag kör på max så stänger den av sig och sätter på sig typ när jag kör över gupp osv(glapp)? Har kollat styrningskortet verkar vara helt ok. inte bränt osv. Nån som kan tänka sig vad jag har för problem? Tack på förhand | |
|
Har även bytt kupefilter. Hört att det finns säkringar under sätet? |
|
|
Mmm...prova med fläkt reläet... var det en E32? |
|
|
Reläet? Du menar det som sitter på "svärdet"? har även där prövat att peta på kontaktytan utan framgång. har även kollat att det går ström till fläkt svärdet. Kan det vara något annat jag missat? |
|
|
Ja det var en e32=) |
|
| Reläet i säkringsboxen under huven menar jag. Tror det är nr 4 räknat från fronten mot rutan i raden närmast motorn. Troligen gult och med säkerhet 5poligt. | |
| fläktslutsteget behöver bytas. kostar ca 600 kr på bmw. | |
|
Det var nytt för mig... vad är det?? |
|
|
Janikr En dålig lödning kan ibland vara svår att upptäcka.Mitt eget fläktsvärd hade en liten spricka i den stora lödningen som håller anslutningskontakten.Löd om den för säkerhets skull. MVH Erik |
|
|
Tack för alla svar. men Beman mår inte bra just nu efter en älgkrock på väg till sälen. Jag har mycket att tacka bilen för! Den skötte sig perfekt och alla klarade sig utan en skråma. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.