|
|
|
|---|---|
|
Pratade med Bildelsimporten om sporfilter o dom sa att ett openair filter (koniskt) gav en effektförlust på ca 2-3 hk på en m3 e36. Dom hade bromsat en 3.0 och fick följande resultat: Openair -2-3hk openair+avskärmningsplåtar för värmens skull = oförändrad effekt mot orginal Insatssportfilter till org luftburken +2-3hk Frågan är om det stämmer? nån annan som bromsat sin m3 efter enbart filterbyte o fått andra uppgifter? | |
| det kan ju bara bli bättre om motorn får så mycket kall luft den vill. det blir nog inget märkbar skillnad men bara openair blir nog sämre, men openair+avskärmning borde vara bättre än insats i luftburk | |
|
Bildelsimporten borde väll veta....men alla andra företag säger ju tvärtom...hmm vilka ska man tro på?Själv köper jag nog insatsfilter till orginal burken för jag vill inte förstöra orginal looken... Mvh Ricke |
|
| Någonting säger mig att BMW vet vad de gör med sina sportmodeller, om ett open air filter varit bättre hade de satt dit ett. | |
|
burn: Du vet väl också att luftfilterboxen fungerar som en "ljuddämpare" också och det kan vara en anledning till varför det ser ut som det gör. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| burn: klart dom vet vad dom gör men dom har annat o tänka på än bara hk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.