|
|
|
|---|---|
|
Bra tips om trimning av denna bilmottas... Chip och annan effektbox vet jag redan finns. | |
|
Menar du grövre trim alltså? Tar man bort chip och effektbox så finns det inte jättemycket kvar utom grövre trimmning.. Kanske softloader/PPC i så fall.. Kolla med BSR. //amullo --- |
|
|
Tänk på att automaten är underdimensionerad. Mvh |
|
|
Hur då? |
|
|
Automatlådan klarar bara ett visst max-vrid in. Överstiger man det så finns risken att automatlådan pajar, agerar konstigt och helt enkelt inte vill vara med längre. Jag skulle gissa på att du "säkert" kan öka effekt/vrid med 15-20%.. Går du på mer än så är det risk att grejerna börjar packa ihop om du åker helt orginal i automaten. Och 15-20% får du enklast/billigast genom chip eller effektbox trimmning. Själv skall jag chippa om till sommaren och kastar då ut min gamla "höj trycket i CR-röret" effektbox. //amullo --- |
|
|
Jag tänker göra sammalunda (rensa min ECU från eventuell "trimprogramvara"... från Power chip - kan INTE rekommendera dem)... Grabbarna på Dieseltech och deras D-chip känns jäkligt genomtänkt (INTE en höj trycket i CR-röret). Min 530 har en automat med 390Nm nominell momenttålighet, men om den havererade för att man la på 391Nm skulle det ha låtit höra om sig. Kör man inte som en blådåre hela tiden är det nog ingen fara (det finns något som heter säkerhetsmarginaler). Dieseltechbegeistrad |
|
|
Hur mycke klarar då en 530dT -00 Automat att trimma jag fundera på att chippa och med dom chippen som jag ser ligger efekten på 218-220hk samt vridet mellan 420-465Nm. Vågar man stoppa i nått sådant och sedan dra husvagn??? eller kommmer det bli ett brak. Vad tycker ni som har chippat. Hur upplever ni efekthöjningen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.