|
|
|
|---|---|
|
Har impulsköpt en 325ia coupe, fint skick med drygt 15000 mil på mätaren. Det negativa är dock att bakaxeln har rasat... Det jag undrar är om jag kan ta vilken bakaxelklump från vilken E36 som helst, eller om jag måste ha en från en med automatlåda och likadan motor? | |
| Sökte lite i bildelsbasen och det verkar som dom flesta 325ia har 3,15:1 i utväxling, men det finns även en hel del manuella med samma utväxling, så det kanske inte har nån betydelse om den kommer från en manuell eller aut...? | |
|
325 kör en större klump än 316-320, om jag minns rätt...Så håll dig till 325ans Sen kan du passa på att byta till bromsad diff, du kanske har det nu.. Dock kan det vara svårare att få tag på en sådan... Tror inte det ska spela roll om man har automat/manuell, Håll bara koll på att utväxlingen stämmer! // MVH Jocke |
|
|
Har kollat lite realoem, verkar som att det sitter annan kardan mellan automat/manuell...Och somsagt verkar 325 köra egen bakaxelmodell, samma både manuell/automat... Håll koll på utväxling,, kanske skiljer sig mellan årsmod. // MVH Jocke |
|
|
Ja, nyare verkar ha en lägre utväxling, bland annat 2,93:1 och lägre. Annan kardan kan nog stämma, längden på lådorna är nog olika. Tack för svaren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.