AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
543

Nån som har beskrivning lr tips på toppacknings byte 525 24v -92

Hejsan.Tänkte riva ner min bmw för och byta toppackningen.Nån som har beskrivning på inställningar av kamkedjer å dyl??Antar att d finns märkningar och så men vet man inte vad d ska match emot så.Jaja som sagt va inställningar och tips på detta är välkommet!Lr var man kan få tag i papper med isf....
TACK på förhand.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Nu var det några år sedan jag byttet topplock på den 525i -91 (24V som din) jag hade. Men jag vill minnas att det finns märken för övre dödläge på ettans cylinder på samtliga drev, både uppe och nere. Bortsett från att topplocksbultarna är av torx så finns det ett specialverktyg att låsa kammarna med när man monterar ihop kamdrivningen, bägge kamkedjedreven är justerbara.
Ska du plana topplocket när du har av det så måste du tyvärr plocka bort alla ventilerna då tallrikarna går djupare än själva toppen. Mycket arbete tyvärr.
Jag planade mitt nya topplock 0.3mm och köpte en lika mycket tjockare packning på Mekonomen.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
lämna helst in o få provtryckt toppen då de spricker väldigt lätt, leta efter sprickor mellan sätena!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.