|
|
|
|---|---|
|
Fick nedslag på dessa på besiktning, ljusbilden var lite regnbågsfärgad å då var det refelktorerna, kunde vara dålig jord men de trodde han inte.. Nu till frågan, går det att byta dessa för sig? Hittar bara kompletta strålkastare, alltså både hel och halvljus och det är ju svindyrt! | |
|
Med lite modifiering kan du köpa Biltemas komletta insatser till E34. Flytta sedan över reflektorerna och linserna till dina befintliga glas. Du kommer att få avsevärt mycket bättre ljus. Gjorde det själv på min -88:a. Om glasen dessutom är dåliga är det kompletta insatser som gäller och då passar inte Biltemas E34. Använd sökfunktionen så finner du en hel. **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
gretzky |
Sitter det inte "linser" i halvljuslyktan? Kan det vara den som e dålig? Har för mig att jag sett både lins o insats för sig på Länk Lycka till! dieseldoris |
gretzky |
Länk Kanske funkar bättre.. dieseldoris |
|
DE strålkrastaren består av ett glas som sitter i ett hus som oxå innehåller den synliga reflektorn, som i sin tur inte har nån som helst praktisk betydelse. Sen kommer linsen, som är tillverkad i masivt glas och kan inte bli förstörd, men skitig. längst in sitter reflektorn, som absolut vanligaste är orsaken till dåligt ljus. Glas går att byta, det är bara att lägga pottan med glaset i thinner så det täcker limmet, och även hälla lite thinner i den så även det täcker limmet från innsidan, efter 10min till ett par timmar beroende på vilket limm tillverkaren använt, lossnar glaset. försök inte att bryta i glaset, utan väta tills det lossna av sig själv. På så sätt kan man lossa trasiga/hela glas och limma fast dom där man vill ha dom. Limma med poluretan fog. |
|
|
Hade också väldigt muggigt halvljus på min E30, lagade ganska seriöst genom att ta isär hela halvljuslyktorna, göra rent linserna, polera upp och tvätta av glasen osv.. Båda reflektrorerna va rejält sönderbrända i nederkant, men med lite vilja, omgjorda fästen och vissa andra modifieringar fick jag ihop de med reflektorerna vända upponer. Ljusbilden blev perfekt och faktiskt ett riktigt bra halvljus. Gratis va de också! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.