|
|
|
|---|---|
|
Hallå, nu mår min bil inte riktigt bra tro ja. Det är en 525 -91 24v vars motor börjat bråka lite, två problem har jag med denna. Han går inte riktigt rent, framför allt på tomgång men man hör det också om man segdrar, ingen minskad motoreffekt har jag känt av men bmw mullret har ersats me nå gambilsljud. Andra problemet är att när man trycker på ibland, inte nödvändigtvis fullgas så hackar han till ordentligt som om han tappa bränsletrycket för en sekund eller liknande, detta är på lägra varv. Att den går orent har jag kännt längre en hackandet men har det ändå me varann att göra? nån som varit me om liknande? Snart har Jesus födelsedag | |
| Löste sig problemet med att den typ tappar bränsletrycket? Min m50b25 har liknande problem. Plus att det inte tickar, snarare knäpper från grenrörs sidan. | |
| Det var en tänspole som var dålig, det sitter ju en vid varje tändsift så en cylinder tände inte som han skulle. Nått knäppljud hade jag inte, är det när den blir varm det knäpper? | |
| Ok! Hur vet man vilken som e slut utan att byta runt....? | |
| Har man en IR-termometer är det ganska lätt, då är det bara att ta tempen på grenröret från varje cylinder och kolla om någon är lite kallare än dom andra. Annars får du nog byta ut en i taget och se om det blir någon skillnad. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det enklaste och mest förekommande sättet (i mån av lättåtkomlighet) att identifiera en cylinder som inte tänder är att dra ut kontakten till tändspolen för en cylinder i taget (dvs dra ut för en cylinder, lyssna och observera, sätt tillbaka, gå till nästa cylinder och upprepa proceduren). Ändras inte ljudet/tomgångsvarvtalet så bidrar inte den cylindern till något och det är således någon vajsing med den cylindern. |
| Tack! Men den går bra, men ibland när man pressar ur den Max och lägger i nästa växel så hugger det till som att den inte får soppa alls. Men nästa gång man maxar går den kanon... | |
|
Hade samma ryck på min förra 520 E34 och då var det överslag på gummit som finns mellan tändspolen och tändstiftet . Köpte dessa på schmiedmann Länk och bilen blev som ny igen. Min var som du beskrev Grabbn , ungefär som om man hade ett kugghjul och ibland saknades det en kugg . Inget konstant men av och till bara , annars gick bilen som en klocka. |
|
| Grym trådlyft förresten ;-) | |
| Tack:)) jaa jag har sökt o sökt tillslut hitta jag denna från typ 06 eller hur det var:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.