AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.416

Individual B10 V8T - väcker habegär...

Sida 1 av 2
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Har nog aldrig sett en så fin E39:a!? (Ville bara dela med mig, ursäkta om den ev tagits upp förr...)

Länk

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har också spanat en del på denna. Har varit till salu ett tag trots sin unikhet. Tror att priset är aningen högt, finns/fanns ett par V8S till salu för mindre pengar. Iof några fler mil men 30hk mer och nyare.

Den är läcker i alla fall...

___
//Ulf
Vad har hänt med bakre stötfångaren? Rätt snygg!

Men ögonlocken hade jag kunnat vara utan...
735
Bilen va läcker utanpå, exklusive "ögonlocken".
Inuti var den säkert snygg ny... Nu har både ratt och förarstol tappat fräschören, känns den inte riktigt lika het.
Nu ser jag vad som hänt med röven på bilen...AC Schnitzer
Eller vad tror ni?
Länk

På en vanlig E39Touring skulle det vara ett klart alternativ om man skadat bakläppen (den var ju snygg på Sani's länk), men på en Alpina...nja

Byter man bara ut den nedersta delen, eller är det hela?
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Jag undrar hur mycket den kostade som ny...
Föredrar dock M5.

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Har du några bilder på din pärla easy rider...du har powerpost.....Hade varit roligt att se pärlan...

min bil: Länk
Visst är det lite "lustigt" att av nån anledning så halkar M5-inlägg in i en Alpinatråd typ att "Föredrar dock M5" och i andra M5-trådar så halkar Alpina-inlägg in typ "Föredrar dock Alpina" eller "Alpinan har högre toppfart, är bränslesnålare och snabbare vid rödljuset"
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För oss som har behovet av kombi och inte ser automat som något negativt så är B10 Touring en betydligt mer optimal bil än M5. Och betydligt enklare att "sälja in" hemma...;)

___
//Ulf
Visa användare
3.753
Sani
För de pengarna vill man nog ha en V8S, som Programmer ju också antyder...visst är den här fantastiskt fin, men för de pengarna hade jag nog hellre valt en B3ST (6vxl) - känns som en "modernare" bil!
Ex den här är (nästan misstänkt) prisvärd: Länk

Annars är den här "klassikern" fortfarande till salu - för samma pengar som den där B10:an; om man kan tänka sig att stå ut med en lila inredning...inga problem för min del, om jag hade nog dineros för inköpet :) Länk

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Oj, den var faktiskt läcker.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sani: som du säger så är den misstänkt billig och endast för handlare eller export. Behöver inte alltid betyda något negativt men sannolikheten att bilen inte är i det skick eller har den historik man vill ha är nog hyffsat stor.

___
//Ulf
varför o helsikte sätta på m5-speglar, ögonlock ock kjol bak på en så unik bil
Visa användare
3.753
Sani
Speglarna hade jag nog oxå bytt iofs, E39/E46-standardspeglarna ÄR ju bara för trista :) (Man kan ju skicka med dom när man säljer bilen...)
Synd att han förstört den med ögonlock, splitters och annat sånt smått skräp - grundutförandet var riktigt läckert!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Speglarna kan jag köpa då dom är läckra men ögonlock ställer jag mig oförstående till oavsett vilken bil de sitter på. Bakkjolen är väl ok men inte på en Alpina.

___
//Ulf
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sani: Det här säger rätt mkt om den firman under impressum
Impressum
Firma: BAG-AUTOMOBILE
Rechtsform:
Straße: Hauptstrasse 273
Tel: +49 - (0)2056 / 256831/32
Fax: +49 - (0)2056 / 256833
Mobil:
E-Mail: bag@mobile.de
Handelsregister: Keine Eintragung
Handelsregister-Eintragung: Keine Eintragung
Umsatzsteuer-Identifikationsnr.
nach § 27a Umsatzsteuergesetz: Nicht vorhanden
Steuernummer: Keine Angabe
Alltså inget som jag skulel handla av dvs, inte ens ett namn på firmaansvarig....
B12an har varit ute länge det är en Smälld 750 som är byggd en B12a av, den har diskuterats flera ggr här på forumet-
B10V8an köper jag hellre än en V8S faktiskt pga den unika färgkombon, man kan ju matcha med lämplig militär kamouflageuniform:)
Einsatzwagen för SSK:))
Mvh
Asken
Visa användare
3.753
Sani
Tackar för det Asken - tyckte väl också att "BAG-automobile" verkade skumma...men att B12:an inte är äkta gör mig uppriktigt ledsen, en vacker dag hade jag drömmar att inköpa just detta ex!
(En krockad 750 är i mina ögon värt c hälften av det begärda...även om det är en 6.0:a under huven)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu är den mässingsfärgade prissänkt...Länk

Som vanligt verkar det inte vara någon större ruljans på på B10 utan flertalet till salu på mobile har varit med ett tag.

___
//Ulf
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
hur mycket var denna uppe innan prissäkningen?
Vilken underbar bil!
Nästa på att sälja den man har och åka och köpa bilen om det går pruta ner en anning.. Risken är väl att försäkringen skulle kosta en förmögenhet för mig i det åldern jag är ju i. För 540 vill dom "bara" ha 15tkr så alpina hade väl gått på 20tkr+
Och vad sugan man är nu....

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.