AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
967

Vilken E46 modell bör jag satsa på?

Hej alla,

Är ute efter en ny bil och har bestämt mig för att det blir en 3-serie årsmodell 01-02.. Jag har runt 120 +/- några tusen.

Nu till mitt dilemma.. vad skulle ni satsa på.. en 320 sedan 2001 med M-paket (Ej facelift) eller en 320 sedan 2001 utan M-paket men med Facelift för ungefär samma pris?

Eller... ska man satsa på en 330 sedan 00-01 utan m-paket och utan facelift..

Ekonomiskt bil med bra utrustning eller en bil med mkt att köra med.. det är frågan.. :-)

//v
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Köp bilen DU vill ha!
Förlora i värde kommer den göra vilken du än väljer,
frågan är ju om man ska välja kärran man egenligen inte vill ha bara för att spara några kronor om dagen i värde minskning?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Vad har du för behov? Gillar du att gasa så är 330 det självklara valet. Dock så är jag tveksam till skicket på en 330 för 120k kr. Annars skulle jag satsa på en 320 med M-paket utan facelift och du måste välja. M-paket förgyller mer än faceliften enligt mig.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tycker en 330 bör vara inom räckhåll för drygt 120kkr förutsatt att den gått lite längre. Håller också med om att M-pkt smäller aningen högre än facelift.
Finns en B3 99:a på mobile för 13500Euro med ca 10 000mil. Kommer sannolikt att hålla värdet hyggligt och har 280hk!!!

Tack för alla svar. har fått lite mer pengar nu så det kanske lutar åt en 320 med m-paket + facelift.. då slipper man välja... samtiigt så är ju 330 ruskigt rolig.. jaja.. ska ta mig en funderare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.