AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.773

Bmw 740-96 Verkar var väldigt Svårsåld!

Hej har en 740 -96 utan skinn o nav.18"alu 21000mil 40000:- har annons här på autopower.Men ingen har svarat på den är dom så svårsålda??
Scheckheft
Hej
Bilen ifråga?
Länk
Ingen bra annons direkt. Det saknas bilder (interiört/exteriört), uppgifter om utrustningen, bilens historik, uppgifter och dokumentation om service mm.
Skippa: "OBS! Pratar bara svenska!" Vad är syftet med denna mening? I annonsen hänvisas till en kvinna, här är du anmält som man. Med så många frågetecken är det inte konstigt att bilen är svårsåld.

Mvh
Scheckheft
BMW´n står registrerad på min sambo därav kvinnonamnet.Vi har tidigare haft annonser på bmw's där det ringt folk som inte pratar svenska och vi förstår bara svenska därav("OBS! Pratar bara svenska!").Angående övriga uppgifter kan man ju ringa och fråga eller..

Mvh Tommy Schmidt

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Går i princip inte att sälja nånting utan bilder på varan idag.
Samt en rejäl beskrivning av objektet.
Så en sådan här annons går oftast bort om man letar bil.

///MVH Hasso
Länk
Förstår vad ni menar Men vi begär 40000:- för den inte 70000-100000:-Våran är billigast i sverige så något intresse borde det ju vara tycker man!!
Får väl slänga ut den på blocket med.Ville först kolla här bland entusiaster.

Mvh Tommy Schmidt

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Håller med övriga, extremt dålig annons. Detta i kombination med väldigt lågt pris gör att man bli misstänksam, och inte tar annonsen på allvar alls.
Ny annons, annat pris, bra bilder mm. så kommer den försvinna. Är de ett bra exemplar är den värd mkt mer än 40 tkr, min 750iA 95 25.000 mil såldes relativt lätt för 65 tkr nyligen, begärde 68 tkr i annonspris

BMW CS #5139
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag tycker det är ofattbart att ingen ringt. hade den funnits närmare mig hade jag lätt varit intresserad av den. Jag tycker att den borde ha gått iväg även utan bild, när den är så billig.

Med en bild går den nog iväg direkt. Men det som kan spela in är att marknaden är som sämst just nu, det är egentligen inte förrän januarilönen kommer som det blir fart på bilförsäljningen igen.

mvh Johan
Cenny
En annan sak som man reagerar på är när det står all utrustning utom skinn och navigator. Det är väl två av de mest efterfrågade utrustningspunkterna och med tanke på hur extremt mycket utrustning som fanns att få på e-38 så har man väl svårt att tro att bilen skulle vara i övrigt fullutrustad när den saknar en så simpel sak som skinn som sitter i de flesta e-38or.

Sedan tycker jag personligen att den stora bristen på information i annonsen visar på en brist på intresse av att sälja. Man måste nog skriva lite mer för att fånga människors intresse så pass mycket att de känner en vilja att veta mer. Dessutom så gör en enkel bild allt när man ska sälja en bil, ingen bild brukar resultera i väldigt få samtal.
Ug-Lee
Jag letade efter en utan skinn, och fann en.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
hur många vill egentligen ha en navi från -96 när de är så usla som de är? en garmin navi för 3 lappar är ju ljusår bättre än en gammal traktornavi från 96.
Skinn däremot vill nog många ha, men samtidigt börjar en 10 år gammal skinnklädsel bli sunkig om den inte är skött. tyg håller sig faktiskt bättre.
så till så rätt pris finns det alltid köpare!

mvh johan
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tycker faktiskt inte MK1 navin i min tidigare 750i E38 var ett dugg usel, om jag skall vara ärlig

BMW CS #5139
Ug-Lee
Det går ju att hitta ibland på blocket, eller här inne mk1or som är tillsalu. såg en för ett tag sen för 3000kr, jag tänkte satsa på en sån, nångång.

Cenny
Har en ny Garmin i min firma bil och visst har den vissa fördelar mot den MK1 som sitter i min 750, men den är inte bättre på att hitta vägen, har man bara uppdaterade kartor så fungerar MK1an riktigt bra.

Dock var inte min poäng att det inte finns de som som vill ha bil utan skinn och navi utan snarare om hur pass fullutrustad bilen är när den saknar så pass vanlig utrustning.
Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
...Tror det är et bra pris för en "instegsmodell"- utan skinn o navi,- annars har man allt som 740i erbjuder av comfort och "maffighet".
Ta med en bild och många blir sugna!

Lycka till!

ja
135
jacobc
F01 740i -09
Jeep Wrangler -88
Försökte sälja min 740 -96:a i somras, men det gick inget vidare. Visserligen var jag lite tveksam till att sälja den vilket gjorde att jag kanske inte lade ner den tid som behövdes för att skriva en bra annons, men det är onekligen en svår marknad. Men som många andra har sagt, historik och bra bilder är ett måste för att få några seriösa spekulanter.
PW
298
PW
E38 735ia-99

Håller med om att annonsen är dålig.Att sälja e38 är inte alltid så lätt.Dom flesta som köper e38 tror jag är ganska kräsna och dom vill man se seriös annons för att det ska locka.Och sen kostar den ju att äga oavsett inköpspris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.