|
|
|
|---|---|
|
Hittils har jag bara bliviti av med körkortet 1 gång under prövotid för 1,5 år sedan Då var det min första bil, bmw 320i 91a, jag har blivit av med kortet 8 månader efter at jag tagit det, under prövotid, 155km/t på 110väg. Jag tog om körkortet och kör något lugnare sedan dess men suget o dra på lite extra försvan ju inte så jag undrar... Så jag undrar vad händer om man råkar ut för det igen och kanske igen sedan, säg 40-60km/tim över 90- eller 110 gränsen. Kan de bara säga att "nu får det vara nog" ? Känner ni någon som slog alla "rekord" på det området? Tacksam för allas svar och tips, Alex | |
|
Mitt tips är att sluta köra för fort och gå med i BMWSC istället. :) Wilhelm Svenselius |
|
| Eller ta katamaranen från Trelleborg ner till Tyskland på under tre timmar vill jag minnas. ;) | |
Lars Jakobsson |
Har precis fått tillbaka mitt 4:e kort nu.. det krävs väldigt väldigt mkt för att dom ska ta det för gott..dvs så att du får ta om det. Bara o köra, oroa dig inte :P |
Paap Reeder |
... tar dom kortet under mer än ett år blir det ny körskola om jag inte minns alldeles fel. Kan vara 8 mån nu med de skärpta bötesgränserna. MVH /// Paap R |
Lars Jakobsson |
Men för att komma upp i det så ska du vara väldigt olydig..det räcker inte med 130 på 90 väg om vi säger så ... |
|
Hehe, det låter bra det :-) Nej, jo jag funderar på att gå med i BMWSC istället också men har ingen garage för att pilla med min bil o då blir det inte riktigt ju. /Alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.