|
|
|
|---|---|
Helga |
Hur då? Genom att ta av Toyo 225x55x16 och på med dubbdäcken Good Year 205x55x15. Långkörning 0.74 och blandad 0.82. Gäller 528. //Helga |
|
Hur mycket har den minskat? Du har väl tagit i beaktande omkrets skillnaden!? Du måste köra 7,8% längre på mätaren för att köra samma sträcka som med Toyo däcken, samt 7,8% mera på hastighetsmätaren för att hålla sama fart. /// Kristian |
|
|
Kör du verkligen med 205/55-15 på en E39 eller har du skrivit fel? Skillnaden på hjulens diameter är nästan 5 cm... ___ //Ulf |
|
| Han måste ju mena 205/65 | |
| Toyo har ett högt rullmotstånd och det var därför jag valde bort dom sist jag handlade däck, dom är utmärkta på alla andra sätt dock. | |
Helga |
Nu måste jag gå o kolla. Blev lite fel på dim. //Helga |
|
PowerMac: Utom när det gäller vattenplaning och slitage :-) Efter att ha kört ned en omgång TS-1 efter 1½ säsongs "svenssonkörning" med min 318 och haft skrämselhicka vid vid varje regnskur kändes det som att himmelen öppnade sig när jag bytte till Michelin. Har aldrig riktigt fattat poängen med Toyo, halvbra resultat i tester och relativt dyra. |
|
| Min sjunker ca en dl/milen med vinter däcken jämfört med sommar svålarna trots korrekt rullningomkrets så det stämmer säkert.Man kör lite lugnare med dubbisarna på också. | |
Helga |
205x60 var det på vinterdäcken Sorry. //Helga |
Helga |
Ja mina Toyo har bara rullat 1500 och bakdäcken var rejält slita :-( //Helga |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.