AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.687

Xenon och bilprovningen

Sida 2 av 2
gretzky
Hämtade bilen i tisdags och idag pajade ena helljuslampan...
Har gruvat mig för att öppna huven o titta efter hur monteringen blev, men nu va jag så illa tvungen. O puh vilket jävla ormbo av kablar! Måste ta itu med det när jag har ork till de. När jag skulle byta ut den trasiga lampan så höll den på att fara i småbitar, unra va f-n de e för skit dom skickat med. Kanske inte så konstigt att man upplever att man har dåligt halvljus. Nån som har tips på en riktigt bra glödlampa? Vet ej ännu om det sitter samma som helljus (H1) eller om det sitter H7.
Dessa lyktor e de iaf. Länk

dieseldoris
Länken visar inga lampor, endast startsidan, samma sak i din andra tråd.
Som jag skrev tidigare, flera har klagat på kvalitén från denna leverantör, varför inte reklamera skiten och köpa annat?

FP
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
folke: Tack för intressant information!

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
heltsonika: Det finns ingen sådan fastställd "manöver" i Bilprovningens kontrollprogram.
Man utför en okulär kontroll och bedömer om det finns möjlighet att strålkastarna uppfyller kraven eller inte. Är man helt säker på att kraven inte uppfylls ska de underkännas. Ingen praktisk kontroll eller funktionskontroll på kringsystem såsom strålkastarrengörare och nivåreglering görs alltså.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

mi
68
mickeolsson
X4 30i G02 -21
428i F33 -15
Så fort man slår på bilen /strålkastarna går dom till vardera ändläget för att sedan ställa sig korrekt i mitten. Så gott som omöjligt att se för en blind, lättare för oss med synen i behåll..

"If you have a hammer, most things look like a nail".
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det gör dom oavsett om det är xenon eller ej.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Idag besiktigade jag åter e46:an utan problem med xenon på helljuset, men dimljuset monterade jag bort, för säkerhets skull.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.