AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
865

Vibrationer vid låga varv

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Låg ute på motorvägen ikväll och när jag gasar på från låga varv så vibrerar det i hela bilen, känns som om det kommer under växellådan och det är även något metalliskt "bankande/slammer" som ibland uppstår också. Tips någon?

///Foppa
Ma
3
ManganE30
E30 320 -87
Det låter som att stödlagret och/ eller upphängningen för stödlagret e kass.

Magnus
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Inte så farligt dyrt såg jag. 395kr på motornord. Svårt att byta själv? Hur lång tid kan det ta för en erfaren mek?

///Foppa
Ma
3
ManganE30
E30 320 -87
Har aldrig gjort ett sånt byte, men det borde väl inte vara så svårt

Magnus
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Kan nämna det att när jag körde in bilen i garaget och slog igen garageporten så ligger det 2st. cirka 10 cm långa bultar på gatan utanför mitt garage..en alldeles vid porten och en 2 meter framför. Det är 6kantsskalle och de är cirka 10 cm långa. Kan det vara nåt som håller hardyskivan? Hoppas verkligen inte det är nåt som lossnat från bilen..kan inte förstå varför isåfall eftersom inget har demonterats förutom ett kopplingsbyte som gjordes för cirka 2.5 månad sedan. vad kan det vara för bultar?

///Foppa
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
2 stycken bultar av nummer 5 på länken Länk är det som ramlat löst! Gängorna ser helt slut ut! Får man tag på såna bultar + låsmutter på järnhandel eller är det nåt special?

///Foppa
NF
440
NFd
325im -87
Försök inte att köpa sådana bultar på järnhandeln, då får du bara mer
problem. Dessutom är det säkert andra delar i knuten som måste bytas
eftersom bultarna har lossnat, så det blir nog att köpa på skroten
eller BMW.

Nisse
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
2 hade lossnat och 1 satt löst pga en kille som hjälpt mig byta koppling som inte dragit åt bultarna riktigt. Jag köpte 2 nya på järnhandel och de hade samma hårdhet i märkningen. dvs 8x8. Så det är ingen skillnad sa han. Jag har skruvat dit dom nu.

///Foppa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.