AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.011

Vilken årsmodell av Z3 skall man ha

32
645
328CIA
330 iAT //M -02
vilken årsmodell av Z3 skall man ha? de finns tydligen nån tids period tidigt 99 där z3 fick bättre vaderade stolar och bättre ljudisolering. Nån som vet mer exat år/månad

Daniel

Länk
under 99 så kom ju faceliften.. i stort sett hela bakdelen förändrades samt så blev det stora ändringar i inredningen oxå... har du pengar så bör du ju satsa på en sådan
Beror ju på om man gillar de nya bakskärmarna eller ej. Jag tycker visserligen båda varianterna är snygga, facelift skärmarna är mer eleganta medans de som är före faceliften ser mycket brutalare ut, och det är det stuket jag vill ha på min bil.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Helga
Jag tycker att bakskärmarna ser lite fega ut på faceliften. Miatastuk absolut.

//Helga
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
jag är mest intresserad av den före facelift, med den RIKTIGA baken. så de är ingen skillnad på en 2,8 säg typ 97 mot en 99

Daniel

Länk
Karossmässigt är det ingen skillnad på en 97'a mot en tidig 99'a men dubbevanosen kom väl i de krokarna oxå. Finns andra här på forumet som är mycket bättre på det där än jag.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
har hört att motorn med dubbelvanos inte har lika rå karaktär som den tidigare motorn, är de värt att satsa på en dubbelvanos motor.

Daniel

Länk
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Jag hade en 2.8 99:a med dubbelvanos utan m-chassie, utan AC, utan störtbågar. Underbar motor, lättkörd. Tryggt med ASC när man gasar genom rondeller. Jag köpte till beg störtbågar. Hade jag behållt bilen hade styvare fjädring/stag varit nästa uppgradering. Alltså rek jag M-chassie om du vill ha bra väghållning över 120. Kör du bara till glasskiosken ger det troligen bara onödigt stötig väghållning. Z3 verkar vara grymt känslig för däcksval och lufttryck och fyrhjulsinställning för den har så himla kort hjulbas. Jag köpte nya Dunlop Sport 6000 tror jag de hette och bilen blev vingligare än med gamla slitna Hankook. Kolla bakifrån hur kobent bakvagnen är, testa några snabba filbyten i 100 km/h, det skall inte svaja till. Har bilen gått ca 8000 mil är det dags för byte bromsar+ev spindelleder, ca 5000 totalt.

Jag var helnöjd flera somrar, men kör nu Boxster S.

Lycka till!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.