|
|
|
|---|---|
|
Undrar om den säger ifrån när jag varvar kommer över till rött?? mvh: Jimmy | |
|
Det skall den göra. |
|
|
tack nockenwelle, är du säker? jag drog han precis när helrött började på tvåan, men vågade inte mer än så, är det någon som vet med säkerhet :) mvh |
|
| Om inte varvtalsstoppet är avlägsnat så kommer den att strypa motorn när du nåt maxvarv. | |
|
hmm, har fortfarande inte fått riktig klarhet i detta, vid vilket varv skall varvstoppet gå i på min bil? Har inte vågat / kunnat (vinter) dra han så långt på någon växel än... mvh. |
|
| Jag har för mig att varstoppet kommer nästan omedelbart efter rödmarkeringens början. Som jag minns det var man tvungen att växla exakt på rödmarkeringen, annars slog varvstoppet i och man tappade tid vid maxaccelerationer. | |
|
Vid 6500 rpm ska varvstoppet slå i. Mvh/ Niclas |
|
|
okej. Nockenvelle: menar du där det är helt rött eller där den streckade rödmarkeringen börjar? heden: ska testa :) mvh. |
|
| Den streckade delen har jag för mig att man kan köra på (och bör använda om man skall rejsa). | |
|
okej, hehe. Skulle vara skönt om man visste till 100% så man inte varvar sönder den fina sexan :) skall kolla imorgon om jag kanske kan dra han till varvstoppet. mvh |
|
|
De står väll i instruktionsboken? Gör de till min e36 iaf.. |
|
| jimmye: Är ju bara att prova, inte så farligt om du gör det när motorn är körd ett tag. Min går till 7000, dock så är varvstoppet flyttat. | |
|
citat:"okej, hehe. Skulle vara skönt om man visste till 100% så man inte varvar sönder den fina sexan :)" spärren är till för att inte varva sönder motorn, och tro mig så länge bilen är varm så kan du nog varva den fullt ut då och då utan problem. Den mår bara bra av det, dock inte allt för ofta. ///Bimmarkomanen |
|
| Ut o gasa bara. Varvstoppet går som sagt i vid 6500 rpm. Att växla före 6400 rpm vid max accleration borde vara bannlyst ;) | |
|
tack för svaren! skall testa efter jobbet idag, det var 0gradigt och underkylt på vägarna imorse vid 6 snåret vågade inte dra på då, speciellt inte med sommardäck 255 18" som nästan är olagliga :) mvh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.