AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.296

Bilen startar inte!

Hej
Jag skulle precis gå ut och hämta en grej hos en kompis. När jag kommer in i bilen och startar den rycker (typ klickar) den till 1 gång per sekund när den försöker starta. Batteriet verkar det ju inte vara eftersom det finns ström precis som vanligt. När man skall sätta på den går motorn inte igång utan bara "klickar"???? Hjälp!
Glömde säga att det är en BMW 325 årsmodell 03 (tysk). Den har stått utomhus i ca 2 dagar.
Det står inget på skärmen (navigationssystemet) någon felkod eller något sådant. Ljuset släcks (strömmen bryts) efter varje klick.
När det bara klickar brukar det tyda på att batteriet har dålig laddning. De flesta bilar har idag en mekanism som hindrar startmotorn från att gå om det inte finns tillräckligt med ström för att dra runt den. Testa att ladda batteriet någon timme. Oftast brukar detta hjälpa.
Suck. Har nu varit på 3 mackar för ett nytt köp av bilbatteri. Shell hade inga bilbatterier. Statoil (2 st) hade inte till den modellen och inte heller OK Q8.
hej sniker in en fråga här, vad ska man ha för batteri? några tips på styrka och märke tack :)
yv
40
yvvi
320/325 touring -89
Superstar: Hade samma problem, det hjälpte att ladda batteriet ett par gånger, men till slut gav det sig och fick byta generator. Nu har du såpass ny bil så att ladda batteriet borde fungera, eventuellt byta ut det.

Reload: På mackar brukar de ha en katalog eller liknande, så då är det bara att slå upp märke och modell. Åker du till en biltillbehörsfirma så är det bara att nämna märke och modell så hjälper dem dig.

Vad är skillnaden på ett fritidsbatteri och ett bilbatteri?
Har ett nytt fritidsbatteri och undrar om man kan ha det i bil
Reload > prova! De är inte byggda för att leverera mycket ström på en gång, vilket startbatterierna är, men de tål djupurladdningar bättre. Det värsta som kan hända är att du dödar ditt fritidsbatteri.

--
Markus
får nog köpa mig ett bilbatteri istället och ha kvar fritidsbatteriet i båten men tack för svaren :)
Hej
Har bytt batteri och nu fungerar det äntligen!

Tog dock ett tag att hitta bilbatteriet...som låg i bagageutrymmet =)
Tack för alla svar!
Samma grej hände mig en gång. Det mystiska var att fast vi kopplade hjälpström från en annan bil så gick inte motorn igång, utan fortsatte klicka. Vi fick skuffa igång bilen istället. Är det någon här som vet/kan gissa varför det här hände (utgående ifrån att vi kopplade rätt) ?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.