|
|
|
|---|---|
|
Vad skiljer en Motorsport diff gentemot en vanlig stor diffad e30-klump? Har förstått att den har högre spärrverkan men är det några mer delar som skiljer som gör den mer hållbar? Går det att se någon skillnad på den rent utseendemässigt mot en vanlig klump, hur vet man att det är en äkta? Priserna på de få som jag sett tillsalu är ju betydligt högre så nått måste de ju vara....? | |
| Diffhuset är i alu, vilket gör den betydligt lättare. Dreven är även något starkare. I övrigt är det ingen skillnad. | |
| Är det diffen till M3 E30 som har hus i aluminium? Hade en klump liggande som skulle vara till M3 E30, men den hade hus i vanligt gjutjörn | |
|
M3E30 har klump i gjutjärn. Det är samma hus som till de E30 med stora diffen, bara utväxlingen som skiljer plus att de har diffbroms (lamell). Priserna jag har sett brukar vara runt en femhundring dyrare för en M3-klump mot en vanlig bromsad klump. Det om att huset skulle vara i aluminium har jag aldrig hört talas om. Special för någon tävlingsmodell? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ok, ni menade diffen från vanliga m3:an. Den är i gjutjärn och är exakt likadan som den från 325:an förutom utväxlingen. När ni skrev motorsport-diff så tänkte jag att ni menade motorsportdiffen som kan beställas via vilken BMW-handlare som helst. Den är hur som helst i alu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.