|
|
|
|---|---|
| Idag blev det till slut affär, en petrolmicametallic 525 '95, och nu måste jag fixa försäkring. Helförsäkring är det som gäller. Vilka bolag är billigast och bäst ? Vart har ni försäkrat era bilar ? | |
|
Länsförsäkringar vill ha ca 12000 per år i helförsäkring o sen beror det på åldern o var man bor. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
SalusAnsvar är billigast för min del på mina bilar. Blir ännu lite lägre om man går med i något som kallas "Försäkringstagarnas Förening" vilket man kan göra direkt när man pratar med telefonist. Sist jag kollade var även Trygg-Hansa billiga för egen del men det var på 728´n som är en helt annan bil. Där var faktiskt Trygg billigast på helförsäkring, men nu skulle jag bara ha halv + viltsskydd så det blev SalusAnsvar även på den. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| 12000 låter helt sjukt, fast jag antar att man hamnar där omkring om man är i min ålder. Som med alla mina tidigare bilar blir det farsan som får "äga", verkar det som. Tack för svaren i alla fall! Ska ringa runt och jaga imorrn. | |
|
Kan bara säga att trots alla försäkringar i samma bolag, hus med garage, barn och specialförsäkring på sommarbilen fick betala 6300/år för halvförsäkring för min E34 525 -94 med lägsta körsträckan. Bor inte i centrum. Detta är på LF. Kompisens 540-00 ligger på ca 7000/år helförsäkring. Kör nu annat märke på bruksbilen. Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Fundera en gång extra innan du tecknar en helförsäkring på en så pass gammal/billig bil som e34 525. Fråga dig själv om det verkligen är värt att lägga över 1000 kr/månad på försäkring. Mitt tips är att teckna en trafikförsäkring/halvförsäkring, (köp ett rattlås vid enbart trafik) och spara överskottet till ett reparationskonto... Och slutligen, kör med förnuft! |
|
| Nä, några 1000 kr / månad lägger jag inte ut på helförsäkring på den bilen, men om helförsäkring kostar 5500 och halv drygt 4000 ? Det var de uppgifter jag fick om farsan skulle stå som ägare. Kostar det 1500 extra per år med helförsäkring känns det nästan värt det .. eller ? | |
|
kolla med ett bolag som heter vesta. Dom va billigast på min bil. |
|
| för helförsäkring får jag betala över 20000 kr för alla (ej antika) bmw med större än 2litersmotor, har aldrig krockat så det är inte det, | |
|
Hej Kolla Tennant...jättebra och billiga försäkringar. Jag betalar 1500/halvår för min 523:a och 1001/halvår för compacten...helförsäkrat och upp till 1000 mil/år...tror det är ganska svårslaget. www.tennant.se Frasse |
|
|
Måste säga att jag håller med "LexCom", ta den på trafik eller max halvförsäkring. Säg att det kostar 12000kr/år i helförsäkringar så har du väldigt snabbt betalt vad bilen är värd bara genom att betala försäkringskostnaderna. Satsa på trafik och lägg undan ett par hundra varje månad istället, det är en liten chansning men jag skulle göra så ivarje fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.