|
|
|
|---|---|
|
Min 730 92 har börjat misstända på tummgång ch bara när den är varm inte när den är kall. Frågan är om det kan vara det där membramet som strullar Finns det någon som har haft problem med membramet och kan beskriva mer exakt ? Det är svårt att veta om det är misständningar eller det här membramet Tack för svar | |
|
Om du menar undertrycks membranet (dosan) så har jag haft det felet. Det var ojämn tomgång, men ingen misständning. Det tydligaste symptomet var att bilen blårökte, speciellt om man gasade på efter längre tomgångskörning, samt att tändstiften var oljiga och sotiga. Det bästa tipset jag kan ge är att kontrollera/byta tändstiften om du inte redan gjort det nyligen. /CC |
|
| Då är det någ inte membramet men skall kola stiften | |
| Kan mycket väl vara en eller flera av tändspolarna som blivit dåliga. | |
|
Är det någon som vet hur kan man se vilken som är dålig?? Kan man mäta det? |
|
|
Nu är det fixat det var en tändspole Tack för all hjälp! |
|
|
Tja Nimo hur fick du fram att de var en tändspole och hur ser man vilken isåfall? ___ BMW 740iA Länk |
|
|
I manualen står det att man skall kola om de är 0,8 ohm och se efter sprickor , givetvis alla hade 0,8 ohm ich det fanns inga sprikor så det jag gjurde var att jag köpte på skruten 2 st och byte 2 startade byte nästa 2 och stardade tills jag byte sista 2 då misständningen försfan I mitt fall var det bara en som var kass men den såg bra ut och hade samma värde så då är det tyvär bara att prova sig fram Nu går bilen så fint att man vet inte om den är igång eller inte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.