|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Detta förfarande har varit känt i åratal. Janne Carneborn på ENEM åkte till SBP med sin Kompressor-Astra på 204hk. Tipsade tom om att man enkelt klarade besiktningen om man hände av drivningen, och monterade om luftmändmätaren till originalplats, i sin katalog. AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Problemet är att Bilprovningen har ett eget besiktningsprogram att följa, och inte rättar sig efter Janne Carneborns kataloger. Jeppe |
|
| Jesperado.. Du kanske vill bli bilmekaniker istället då???HE HE det gör inget men jag tyckte det var lustigt att det inte skulle funka så... man får ju ha dimljus men man får inte alltid använda dom... Ursäkten behövdes inte men tack endå!!! | |
|
Bilmek har jag varit några år, och undviker gärna i framtiden. Men jag kan ju inte på nåt vis hålla med dig. I så fall skulle man ju vem som helst kunna få ha skjutvapen om man lovar att inte skjuta någon, eller droger om man lovar att inte använda eller sälja dom. Dessutom är det vanligtvis så att Bilprovningens kontrollplan, och gällande trafiklagstiftning åtföljs, men uppenbarligen inte i detta fallet, för tillfället i alla fall... Jeppe |
|
|
Carneborn, och andra, har ju för tusan gjort så! Åkt in med avhängd rem till kompressorn. Ok, alla fattar ju vad som är i görningen. Men som ngn sagt innan här. Det är inte lämpligt att "frakta" delar i motorrummet, men sålänge de sitter fast kan ingen säga ngt. Vid en flygande kan man dock få problem... AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Jag har sett folk besikta en Opel Ascona med 1200Hk V8, det betyder inte att det är RÄTT!! Jag kan redan nu avslöja exklusivt och hett direkt från pressarna att nya direktiv kommit ut inom Bilprovningen i detta ärende. Om dylik utrustning (se tidigare inlägg) sitter monterat där det inte ska finnas ska detta noteras i protokollet. På så vis ser polisen vid en flygande, eller Bilprovningen vid kommande besiktningar detta, och då räknar man med att nya regler ska finnas. Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.