|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska ev fjädersänka min 330 E46 Sedan. Jag har i dagsläget M-chassi på bilen men skulle vilja ha ner bilen lite till. Fälgarna jag har är 19" BBS CK 235/35 runt om. ET är 35 så fälgen hamnar ganska långt ut, iaf i bak. Hur mkt vågar jag sänka utan att däcken kommer ta i skärmarna i bak? Hur mkt sliter en sänkning på original dämparna? Väldigt tacksam för svar! Mvh// Carl | |
|
kommer inte ihåg vilke fjädrar jag har men köpte ett par "värre" sänkfjädrar, inte dom billigaste och sen kapade jag lite till så att bilen skulle bli lika låg fram som bak för det blir aldrig så bra på bmw annars tycker jag för man mår mer utrymme i fram än i bak mellan skärmar o hjul.. jag har 19" 265/30 o 235/35 o funkar prima om man inte ska åka full bil hela tiden.. hårdare bil sliter väl mer på de mesta i chassit men sånt får man ta =) |
|
|
xc00b: Kapade du fjädrarna?? Fick du på 265or i bak så har du garanterat ett annat ET på dina fälgar. Jag har kollat på Jamex fjädrar som sänker 40/30, dvs ytterliggare 20/10 mot nu. M-chassiet sänker 20/20. Det borde väl fungera? |
|
|
mina står ut rätt bra i bak så tror inte mitt et är mycket mindre men man får knappt in ett finger emellan däck o skärm så låg är det.. kör et34 på vinter 17" och dom ligger nästan lika mot skärmarna som sommar däcken.. |
|
|
Om du vill ha en sänkning som sänker rejält direkt utan o kapa, så kan ja rekomendera www.gemotorsport.se. Köpte fjädrar till min 330 där i sommras, blev kanonnöjd med sänkningen (60/40).... Inte dyra heller ca 1500 inkl. frakt om ja inte missminner mig... Lycka till, en go sänkning o ett par goa fälgar gör så j...a gött!!!!! |
|
|
Nedden: Upp med bilder på din kärra! =) |
|
|
Ska försöka fixa bilder i veckan..... Håll ut bara, ha de bra så länge.... mvh Niklas |
|
| Förresten hur funkar de men ET 35, fick ett grymt bra pris på et par 20"are med samma ET men vågade inte köpa p.g.a risken att dom skulle skrapa förj...ligt.... Vill ha 20 men vågar inte riktigt,,,, feg som man e, kostar lite för mycke för att bli besviken på.......... | |
|
Har köpt 40/20 till min 328, var sugen på 60/40 men är rädd att det tar bort en del av bruksvärdet på bilen. Ska ju dra släp och lite sådant så man vill ju inte ha den för låg Mvh Henrik |
|
|
Nedden: Jag skulle inte heller vågat köra med ET35 på 20", det kmr garanterat att ta i skärmarna. Jag har fått tagit bort plast i innerskärmarna för att det skrapade i lite när jag hade folk i bak. Soda: Låter som du gjorde helt rätt att välja 40/20 istället. =) Jag kommer att välja något liknande. |
|
|
jag slängde på en sänkningssats på min 330 cab, bilen hade först original m-sportchassie som ju sänker en del men efter h&r 60+40mm så blev den klockren. bilder finns här: Länk Länk Länk vet inte hur det ligger till med sedanen/touringen, men till cabben fanns ingen sats som sänkte mer än den jag köpte. den fick specialbeställas och jag blev sjukt nöjd när bilen väl satt sig. |
|
|
hade förresten gärna sänkt den ännu mer men det fanns inte någon sats sats för detta. ville jag haft den lägre så hade jag annars fått kapa fjädrarna men bilen är ju ingen volvo 240 lixom :) |
|
| Ursäkta om jag lånar tråden lite, men är det lungt att sänka med 60\40 fjädrar och behålla orginaldämparna, eller behöver man något styvare? | |
|
Jag skulle inte sänka bilen 60/40 och behålla orginaldämparna. De håller säkert ett tag, men de är knappast anpassade för den sänkningen och kommer att ta slut inom kort. Rolex: Det finns en lösning på ditt "problem" : Coilovers, då kan sänka lite till. Mvh Henrik |
|
|
Soda: vilken sats köpte du (art.nr.) och vart köpte du? har du monterat redan? |
|
|
Jag köpte K.A.W från fahrwerke.de fick hem dem förra veckan. Har inte monterat dem än, funderar på om jag skall vänta med det till våren. Mvh Henrik |
|
|
soda: jotack jag var lite sugen på coilovers men sålde bilen istället. |
|
|
60/40 fungerar inte för mig som sagt :P Hur många med 19" har sänkt bilen? Och hur mkt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.