AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.078

"Plastskyddet" i hjulhuset = glipa mot framskärmen, fixa?

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Hej!

Jag har haft min bil på plåtjobb på Blombergs, allt blev superbra.

Lite funderingen på en grej dock, "plasthjulhuset" har en liten glipa mot framskärmen, kanske en springa på 2-3mm. Tittar jag på andra sidan av bilen så sitter det tätt. Gör det något om det är en glipa? Och kan man fixa så att det sitter tätt med att justera framskärmen el. plastskyddet? (så det inte kommer in vatten i utrymmet..om det nu gör något?)

Alltså, tittar man in i hjulhuset så sitter det fastskruvat "plast-hjulhus"-delar som skyddar utrymmet från vatten o grus som sprutar om däcket.
Men nu har man inte justerat delarna såpass mycket att plastdelen ligger kant i kant med sidokåpan.

Kan man fixa detta själv? Plastdelarna sitter med struv, men jag tror inte de går att just flytta dessa, snarare framskärmen. Men jag har aldrig meckat så jag vågar inte göra det väl? Eller skall jag åka till BMW el Blombergs o låta dem fixa det?

Pl
91
Platypus
328Ci -99
Rör inte framskärmen! Om den sitter rätt, dvs korrekt passning mot dörr, huv, osv ska den inte justeras. Om den inte sitter rätt rekomenderar jag starkt att låta bmw fixa det.

Innerskärmen i plast kan du enkelt justera själv, bara att lossa lite på den och sedan dra, trycka, slita och ev. svära för att få den på rätt plats. Gör det i en GDS-hall med lyft där hjulen hänger fritt så blir det mycket lättare att komma åt. Kan kanske vara ett lagom första prova-på-mek?
Se här hur delarna ser ut: Länk
Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Platypus

ok tack,

Jag ska ev. till mecken bilen igen för jag var kanske inte nöjd med lackeringen de gjorde på min huv (har en annan tråd upp ang detta) ..då kan jag påpeka detta med hjulhuset. (f_n bli av med bilen igen några dagar o åka buss:-/)

Tack för bilden, den var bra! Det är alltså del nr 11 som måste justeras.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.