|
|
|
|---|---|
|
Nä nu jävlar är det kokta fläsket stekt... blev nästan utkastad från bilprovningen idag!!! För att tala klarspråk: Besiktade min bil för ca en månad sen... höga avgasvärden! Sökte på detta eminenta forum och kom fram till att bilen inte ens var fisljummen när jag var inne. körde rent ut sagt skiten ur den och fick samma fel igen: Lämnade in bilen på en riktigt bra verkstad där man bytte ventilkåpspackningar, olja och filter, tändstift, de provtryckte motorn osv. Man kom fram till att det förmodligen var kattarna. Nu har jag bytt hela mellan biten (inkl. kattar) samt lambdasonder (BOSCH) och testade värdena på verkstaden. KLOCKRENT resultat. Imorse åkte jag ner till bilprovningen, bilen var varm, men jag fick dock vänta på min tur. Och vad händer? Sämre värden än sist!!! Jag blev galen... Värden efter reparation 14/12-06: CO: 0,007 (0,5) HC: 9 (100) CO 2500: Kan inte läsa av deras kvitto men det var helt OK Lambda: 1,002 (0,97-1,03) Värden på bilprovningen 15/12-06: CO: 0,5 (0,5) CO 2500: 0,9 (0,3) HC: 283 (100) Lambda: 1,02 (0,97-1,03) Undar om bilprovningens faciliteter är impregnerade i samma skit som julbocken i Gävle..... ;) Eller om man bara ska köra rätt igenom o smälla portarna så att bilen inte hinner svalna.... Några andra förslag? MVH | |
|
Be att få varmköra bilen ordentligt innan avgastestningen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Du får väl tejpa fast en femhundring på ventilkåpan ;) Racerbilen: Länk |
|
|
låt en storbystad tjej besikta den har då fungerat för mig på alla projekt jag haft.trots turbo och ic på både bensinare och diesel (rejäl uppgradering) så har dom galant gått igenom men dom kanske är snällare här upp i norr? |
|
|
Vilken bensin kör du på? Är bilen orginal motormässigt? Haft problem med den innan? |
|
|
Var över på verkstan där jag hade lämnat in den o mätte nu på lunchen. "Nybilsvärden" sa han där, gav mig kvitton på värdena o sa att jag skulle åka ner o testa på bilprovningen igen, utan att pröjsa. Samt hälsa att jag skulle prata med stationsbefälet (inga namn) annars! Sagt o gjort och som trolleri så gick M3an igenom med perfekta värden! Och nu blev jag precis påringd från bilprivningen där de typ anklagar mig för smitning pga att jag inte betalade efterkontrollen... för fjärde gången! bilprovningen har inte fel....(?) to be continued /Cocoboy |
|
|
"Snatto" Nu kör ja på 95oktan, bilen ska jag ställa av nu endå! Men till sommarn blir det V-Power. I övrigt har jag inte haft några andra problem än just avgasvärdena, förutom hjullagrena bak, de låter som ett reaplan i bilen när man kör... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.