|
|
|
|---|---|
|
Jag finner inget direkt svar på mitt problem. Kan tillägga att det här med el verkligen inte är min grej. Kupéfläkten har lagt av och går inte heller på full sprutt. Vi har demonterat fläkten och det kommer fram ström till den, i båda kablarna, ska det vara så? Borde inte den ena vara jord? Det räcker med andra ord att vi kopplar på jord så börjar den gå, förutsatt att tändningen är på. Någon vecka innan fläkten dog bytte jag kupéfiltret och funderar på om jag kan ha skadat svärdet? Vet att jag har läst någon stans här på forumet hur man ska koppla direktstöm för att se om svärdet leder fram strömmen, men hittar inte på det nu. Någon som har några förslag eller som kan förklara hur jag ska koppla för att kontrollera svärdet? | |
|
vad är det för färg på kablarna och kan du reglera fläktstyrka när du gör fuljordningen? kan hända att motstånden för fläktreglget sitter på jordledningen, annars kan du ju bara dra en ny jordledning direkt till karossen. Snart har Jesus födelsedag |
|
|
Minns inte färgerna. Måste kolla upp det sedan. Har för mig att en är grön/grå? Det går inte att ändra hastigheten om man jordar, utan då går den på full fart endast. Har kopplat en jordsladd med en tryckknapp inne i kupén sålänge för iaf ha nån fläkt. Men det funkar ju inte längden. Tack och lov för den mesiga vintern. Ingen som vet hur man ska koppla på svärdet? |
|
|
koppla på svärdet? kolla i fläktreglaget om det är samma fel i kabeln där, dra då en ny kabel. annars kan du kolla kabeln efter reglaget och om fel dra en ny jord där, till sist kan du kolla själva reglaget om det funkar som det ska Snart har Jesus födelsedag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.