|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Kollade in Motornord.se efter Koppling m.m till min M5-90 Men förstod mig inte mycket på det där... Jag vill byta ut min Originalkoppling mot en kraftigare modell för min slirar ibland just när jag växklar snabbt till 2:an med fullt gaspådrag, Men vad skall jag satsa på? Vill ju ha allt nytt /Tryckplatta & Lamell Sen vill jag även ha tips vars jag hittar billigt detta: Powerflex bussningar fram & bak Bromsskivor fram (Hellst borrade eller slitsade) M5 Frontspoiler ( Min är trasig) Shortshift Annat inom väghållning /prestanda är oxå av intresse... Vill passa på att skruva och fixa upp bilen under vintern.. Har ni delar själv så släng mig ett E-mail Skriv annars jättegärna hit tips om var jag hittar detta och vilka delar ni rekomenderar åt mig ! | |
Gemini__ |
Powerflex: Länk Bromsskivor: Länk Frontspoiler: Kika i powerbörsen med jämna mellanrum. Shortshift: ucc-shortshift ska tydligen vara det bästa alternativet Länk Mvh: Thomas |
Gemini__ |
UUC-shortshifter ska det stå... |
| Tänk på att du måste ha rätt frontspoiler och inte den från 3.8an eller M-paketet | |
|
Vars hittar men en sån här UUC Shortshift ? Okejs så det gäller även att hitta rätt frontspoiler... Kanske inte det lättaste :S Koppling då? Bra förslag? |
|
|
Ingen? |
|
|
Jag är övertrygad att orginal håller om du inte ska trima då menar jag inte chip för det funkar inte Jag byte på min och den funkar hur bra som helst den slirar inte alls jätte nöjd Bmw |
|
|
Fronspoiler från en -89 eller -90 är det som gäller för en -90. -91-95 är en annan. Se också upp för M-fronter. //Schnitzer |
|
|
Men vars hittar jag en sasch till vettigt pris? Billigare i tyskland kanske? |
|
|
Autoexperten, Mekonomen osv... Mvh Markus |
|
|
Köp kopplingen på BMW alt. Mekonomen ///Micke |
|
|
MAO här inne ska du inte fråga efter andra delar än orginal till en M5:a :) Kolla på zatzy.com om det är nån som har koll på racekopplingar osv |
|
|
Audidriver... De sitter väl sasch orgiginalt :P Tänkte samtidigt få bytt lagret på ingående axeln i lådan... Någon som gjort detta... Är det svårt? Och går packboxen att byta samtidigt på utgående axel från motorn? |
|
|
Jo, men nu var det inte det jag menade : ( Om du tittar på svaren ovan så har de en tendens att rekommendera BMW orginal, precis som jag skulle göra, och du lär inte kunna förvänta dig nåt annat på detta forumet. |
|
|
Tror det är lätt att byta lagret när du ändå håller på. vet inte på BMW men en kompis sa att det var lätt då han gjorde samma sak på en annan bil just vid kopplingsbyte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.