|
|
|
|---|---|
|
Fått ett lustigt fel med förardörren på min BMW 523ia -00 Kan inte öppna innefrån bilen å inte med nyckeldosan. På nått sätt verkar det som den gått i baklås. Knepiga är att det inte fungerar att hissa ner fönstrena på förarsidan eller ändra på backspeglarna ifrån förarplats. El fel?!? Har kollat säkringar och dom är hela. Någon som har varit med om detta eller något tips? Mvh Melina | |
|
Hej! Eftersom alla fel ligger i förardörren skulle jag börja med att kolla kabelstammen som går mellan förardörr och karros och leta efter kabelbrott eller glapp. Testa forumets sökfunktion och leta efter gamla trådar, garanterat har samma problem varit uppe tidigare. Lycka till, hoppas det löser sig. MVH Niklas |
|
|
Hej! har tittat på dom ställen,tack för iden. Ska lämna in den på måndag hoppas jag inte blir ruinerad. Har inte haft bilen så länge. Hade gärna köpt ett par snygga stövlar istället.....ler |
|
|
Någon skillnad när du provar med den andra nyckeln? BMWs fjärrnycklar har en förmåga att ge upp ibland. Dock ska det inte påverka elknapparna inne i bilen. Likadant brukar c-låsmotorerna hänga sig ibland. Bilen har sk komfortlåsning vilket innebär att alla hissar går ända upp eller ner om du håller nyckeln i vredet i dörren max medsols resp motsols skall alla hissar manövreras. En kompis hade problem med sin 740, då var det kontakterna till elhisspanelen som inte var ordentligt tillbakasatta av tidigare ägares halvdana reparationsförsök. Bilen köpt privat eller på firma? Be verkstan kolla om dörren t ex är omlackad, då kan det vara en dålig lagning. En felsökning med kostnadsförslag borde inte gå på mer än ett par lagom dyra stövlar. Mvh Asken |
|
|
Melina klockrent svar, hellre stövlar:-p Vet iallafall att volvo har liknade problem på sina s60 Där verkar det vara modulen för förardörren som krånglar, idessa fall byts de ut, kan de va nått liknadne me bmw? |
|
| melina blir det nån skillnad om du har tändningen på/ av? | |
|
Hej igen alla grabbar!! Tack för tipsen!! Har haft tändningen på men det händer ingenting,knapparna till elhissarna lyser. Modulen?? är det dosan som man styr elhissarna med. Tycker att elhissarna borde funka,har det med centrallåset o göra. Hoppas ni förstår vad jag menar,det här börjar bli roligt o mecka....ler |
|
|
Hej igen!! Har försökt öppna förardörren med nyckeln,det bara klickar. Går inte kan någon hjälpa mig.. |
|
|
Ibland kan konstiga fel fixas med att man bryter strömmen helt ett tag, lossa batteripol. Har gjort detta på många fordon med mycket elektronik med gott resultat (standardrep på bussar när något krånglar,bara bryta strömmen) Kan detta vara lösningen för dig? /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.