|
|
|
|---|---|
| Hej jag bara undrar om någon vet när den nya 5-serien kommer? | |
|
Det ryktas 2009! ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
| Räkna hur många år det har varit mellan modellerna innan så kommer du nog fram till ett vettigt årtal | |
| I så fall borde det inte vara förrän 2012... Tror inte nuvarande håller lika länge som E39. | |
|
E34: 1988-1996, 8 år E39: 1996-2003, 7 år E60: 2003-2010, 7 år, gissar jag Modellcyklerna blir ju kortare och kortare så det är ju inte omöjligt att det bara blir 6 år för E60. Mvh Johan |
|
|
Märkligt, det där. På 50-talet bytte tillverkarna modell varje år, med katastrofkvalitet som följd. Sedan blev, naturligtvis, tiden längre och längre mellan modellbytena. Blir de verkligen signifikant kortare nu? ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Volvo Amazon gjordes mellan 1956 och 1970, så det var inte alla som bytte modell varje år. Men jag minns att jänkarna var duktiga på det. BMW CS #5206 |
|
| har ju itne kommit någon facelift än så den hålelr ju några år till... brukar väl vara ca 2-3 år kvar ac livscykeln efter facelift så ja gissat på att det komemr en ny modell 2009-2010 | |
Nenad Japec |
En facelift på E60:an kommer from marsproduktionen 2007. NN/ |
| Och lite förändrade motorstyrkor kommer i september 2007. | |
|
Senaste spionbilderna på faceliften inklusive "nya" M5.an: Länk M5 samt bilarna med M-sportpaket kommer alltså också att få smärre modifieringar i fronten. Större luftintag samt annat stuk kring grillen tycker jag att det ser ut som? BILAR: BMW Z3 2,8 Roadster -98, Saab 9-3 TiD 150 hk -06, Saab 9-3 Aero -02, MG ZTT 180 -05 |
|
|
Förstår inte hur de får det till en M5... det ser ju snarare ut som en vanlig E60 med M-paket... varken M-speglarna, gälarna, eller M5-spoilern är ju på plats. Ser ingen skärmbreddning heller. Verkar bli en mycket diskret facelift - inget konstigt med det, E60 ser fortfarande oförskämt modern ut, framförallt med M-paket. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Gorban: vad vet du om motorstyrkorna från sep-07...? ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
Efter lite snokande på diverse BMW-forum så verkar det helt klart att flera BMW-motorer får effekthöjningar under hösten -07. Den jag är mest intresserad av är 520d som går från 163 till 177 hk. Givetvis flyttar 525d upp ett snäpp i effekt också. Jag hittar tyvär inte hela listan på effekthöjningarna men någon annan kanske har den? Pratar man med BMW-säljarna så har de ingen aning om vad faceliften kommer att innehålla. |
|
|
Min handlare bekräftar att det blir mindre kosmetiska förändringar i mars och nya maskiner i september. Mvh Arese |
|
|
Min handlare säger att det blir en prishöjning på 10-15000 kr på en 520dT när faceliften kommer. Å andra sidan så höjer de utrustningsnivån en del också. Enligt handlaren så kommer de fortfarande att bjuda på touringtilläget för ramavtalskunder och rabatterna på Advantage och Comfort-paketen kommer att ligga kvar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.