|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
Mangemannen: Det kostar 6.000:-, då har du rätt till skylten i 10 år. All fakta finns på: Länk roadZter |
|
ossism |
jag har för mej att jag läste att dom har höjt priset till 7000 och att man kan ha 7 bokstäver. jag kommer ihåg det för att det stod att man kunde skriva johanna. har jag fel? |
|
Eftersom det är så svårt att kopiera min länk ovan och sedan läsa innantill så har jag nedan kopierat in texten från Vägverkets sida: "Antal tecken Skylten ska ha minst två och högst sex tecken (mellanrum räknas som tecken). Beteckningen kan bestå av siffror eller bokstäver - eller en kombination av både och. Du får använda dig av alla bokstäver (men bokstäverna Å, Ä och Ö avviker från övriga bokstävers format). Om du vill använda en kombination som motsvarar ett produkt- eller företagsnamn, ska du först kontakta den som äger rätten till namnet och få ett skriftligt medgivande som du bifogar ansökan. Skylten får inte ha en kombination som väcker anstöt eller medför olägenhet för någon. Det är inte heller tillåtet med kombinationer som motsvarar registreringsnummer (tre bokstäver + tre siffror) eller skylt för beskickningsfordon (två bokstäver + tre siffror + en bokstav). Dina ordinarie registreringsskyltar kan du behålla till dess att de eventuellt behövs igen." roadZter |
|
|
Tjenare! Såg en BMW 328 Cab med M frontspoiler, ögonlock, tonade rutorrunt om mm. Den såg ut som en riktig "turk BMW" om jag får uttrycka mig så. Men gissa vad det stod på skylten! UNPOOR! Tyckte faktiskt att det var rätt kaxigt, undrar bara hur många gånger han har varit tvungen att lacka om bilen pga. skylten? /Zebbe |
|
| "Rik" kanske du skulle ha, istället för Unpoor alltså... | |
Dino |
ZebbeMannen , vad var det som gjorde den som en turk BMW ? M-MotorSport |
| ...på tal om kaxiga plåtar... såg för ett par år sedan en äldre Merca S-klasse, med regnumret 'VRÅLÅK'. Tar väl nästan kaxihetspriset, tycker jag... | |
| 4RE är en skylt jag inte hade haft ngt emot, om jag ägde en Ferrari... ;) | |
|
Turk BMW var kanske fel uttryck men den hade en taskigt lackad spoiler som inte riktigt satt som den skulle. Lite Biltema stylad kanske är bättre, den såg ut att gå bättre än den gjorde. Ägaren tyckte kanske att det var snyggt men jag gjorde det inte. Fast smaken är som baken, delad. Nej nu ska jag inte trassla mig in i något som jag inte kan komma ur så nu bär det av mot kudden istället. /Zebbe |
|
järnet |
ROSTAD eller RÖKTLAX Visserligen får du klistra dit X:et bredvid skylten (eftersom du bara får ha sex bokstäver) men det spelar väl ingen roll. En annan kul grej är att ta tre siffror och tre bokstäver. T.ex: 457 KHF Helt Crazy! |
netsix |
På tal om personlig skylt så såg jag en igår i jordbro (tror han var vid brostugan oxå) som var riktigt ball. Det var en Honda NSX med NSXTAS som skylt. /netsix |
mackan325 |
Jag tycker personliga skyltar är något av det mesigaste man kan ha, men skall du absolut ha en skall det stå 2 GR8 den är dessutom ledig.... |
|
Nu är det beställt =) BMW V8 SUPPORT YOUR LOCAL BIG RED MACHINE |
|
|
Och Blacka vann trisslotten. SUPPORT YOUR LOCAL BIG RED MACHINE |
|
| 2 GR8= tvågråtta...? va e de för lustigt djur? ;) | |
|
2 G8 = Too Great !..ingefär som W8...Wait..W+eight... CF |
|
|
glömde visst ett R där..ja.. CF |
|
| kanske gammalt men BIMMER ? | |
|
Tyvärr fick jag inte andvända BMW V8 för BMW i Sverige så nu är jag tbx på ruta ett=( SUPPORT YOUR LOCAL BIG RED MACHINE |
|
|
Varför då? Skulle dom ha det på nån av deras bilar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.