|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jemej Jo men för 30-45.000kr kan man juh hitta på massa annat roligt med..när de bara kostar 10.000kr i vanliga fal? ;D... hum jag tänkte för vi har inte samma hatthylla, jag har en sån "lös" om man kan ta bort och sätta ditt.. en sak till..vart hittar man alla såna delar då? |
|
|
Jag har fortfarande min dator på skrivbordet. Det finns en länk till min hemsida annars i mitt första svar. Jag har rätt mycket där. När jag är klar att montera i bilen så tar jag antingen 2 dagar ledigt, eller går till en bilstereo installatör. Dom har ju alla kablar och kontakter man kan tänkas behöva så slipper man ränna runt efter sånt. Eller båda delarna och dokumenterar installationen med kamera. Om du köpt förstärkare och högtalare och dator och skärm mm. är det kanske värt ett par tusen att spara tid och låta ett proffs installera? Men börja med att titta på min sida och på streetdecks sida så att du får en uppfattning om alla möjligheter det ger att ha en PC i bilen istället för alla BMW OEM burkar. Det finns andra mjukvaror också (som är gratis), men jag fick uppfattningen att du inte behövde en ny hobby och då är det streetdeck som är mest "turn-key". Mulle |
|
|
vad är din budget föresten? Mulle |
|
|
På ebay kan man ju hitta det mesta du behöver ex: Länk Länk Länk |
|
|
Kompletta satser finns oxå ex: Länk Eller Länk |
|
|
Oopss, Såg nu att dom inte var för compact utan bara för övriga E46. |
|
|
bes51659 men budget är 15-20.000kr |
|
|
Jemej de är de som är problemet, jag vet inte om jag vågar köpa så sen så passar dem inte.. |
|
|
bes51659, jag har en kompis som hjälper mig med allt sånt.. han fixar allt..men behöver bara veta vad jag behöver köpa till och sånt..så fixar han resten..men dator följer ram-minne o allt sånt med? |
|
|
Ta och skicka iväg ett mail till dom som säljer dom kompletta satserna (som jag länkade till), inte helt omöjligt att dom har eller kan upplysa dig om vad du behöver.. Mvh Jimmy |
|
|
Lämplig dator är en mini-itx. Gå ner till din lokala handlare och se vad han kan skaffa hem. Be om pris på allt som krävs, inklusive 2,5" till IDE interface, disk, nätdel, och RAM. Kolla Länk (notera att MII12000 inte stöder 480x800. Misstag av mig. Därför fick jag köpa ett grafik kort och bygga om lådan lite.) Fast bestäm först vilket spår du ska gå på. BMW eller PC. En komplett BMW sats verkar ju onekligen vara så nära en garanterad funktion som du kan komma. (Förvånad att se så bra pris på BordMonitor. Jag betalade €550 plus p&p för ett drygt år sedan...) Vad är det för snack om E46 och compact föresten? Larvar ni er bara? Jag menar en -01 compact eller senare är ju en E46. Mulle |
|
|
Jo, men inredningen skiljer det ju en del på så monteringssatser och sådant skiljer det säkert på men elektroniken lär ju vara samma.. |
|
|
bes51659 jag gick in på din sida man fattar inte noll ändå. nu tänker du säker så dum han är, men som sagt jag är kass på bilar..Jag har en kompis som fixar allt åt mig sen, men jag behöver bara bestäla alla delar så fixar han allt sen.. kan du inte ge mig länkarna till allt som jag behöver och vad priset kommer gå på?, allså allt..länka gärna.. Näh vi larvar inte oss, men jag tror inte compact o dem är helt samma..dem har säkert samma "ström" elle vad de heter men resten de vetefan.. |
|
|
Jemej. inredningen skiljer sig ja, men elektroniken är säkert samma. jag vill vara helt 100på det så jag inte bestäler alla delar i onödan..inte kul o slänga pengar i toan... |
|
|
Hurru Daikini... Det du är ute efter är väl vad man kallar spoon-feeding... Det är inte riktigt bra alltså... Tycker du fått en jättebra start. Inte bara från mig. Nu har du chansen att lära dig något nytt, och det _ska_ kännas i huvudet :-) Mulle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.