AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.272

Fordonsuppgifter saknas

ej
108
ejla
850 E31 -91
523 E39 -96
635CSi E24 -83
Har en 850 Ia -91, första registrering i Sverige -95.
På Reg.beviset står INTE nånting om punkt T13J "Datum då fordonet har tagits i bruk första gängen"!
Vid normal användning har den ju ingen betydelse, men tänkte exportera bilen till Finland. Då blir det problem för bilskatten bestäms efter första registreringsdatum. Eftersom uppgifter från Tyskland saknas, blir den som en -95 i Finland!
Bilprovningen har endast arkiverad alla dokument fr o m -98.
Har ni några förslag hur man skulle få fram uppgifter från Tyskland?
Vet du från vilken stad i Tyskland den importerats / Senast var registrerad i kanske dom har några papper kvar. Annars kan det bli svårt

Volvo kanske kan skriva ut ett intyg på när den tillverkades i alla fall om det hjälper
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Är jag helt ute och reser nu, men var kommer Volvo in i bilden?

// M.v.h. Daniel
850 som 850 eller :)

Ungefär som 740 och 740...
ej
108
ejla
850 E31 -91
523 E39 -96
635CSi E24 -83
OK... BMW Sverige försöker ta fram uppgifterna med chassinummret... De trodde att det skulle gå bra att ta fram bilen historik (kostar 300 spänn).
När jag annonserade att jag ville köpa en BMW 850 så fick jag faktikst många erbjudande att köpa en Volvo 850. Det senaste upptäcktes, då säljaren talade om att han hade en -94 Turbo! Jag ville ifrågasätta om bilen är laglig och besiktigad med dubbla turbo så då vaknade han... Tur att jag inte hann åka iväg och hämta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.